Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

14-07-2020

Gorzowski Orange Światłowód w naszej gminie – szybki internet dla szkół i mieszkańców

Ilustracja do informacji: Gorzowski Orange Światłowód w naszej gminie – szybki internet dla szkół i mieszkańców
Nikogo nie trzeba przekonywać, że szeroki dostęp do szybkiego i wydajnego internetu jest obecnie bardzo ważną sprawą. Dobitnie to udowodnił czas pandemii COVID-19, w którym internet umożliwił wielu z nas wykonywanie obowiązków służbowych w ramach pracy zdalnej, a naszym dzieciom dał możliwość do kontynuacji nauki szkolnej w domu. Pomimo tego, iż dostęp do interentu jest już dość powszechny, wciąż jednak istnieją miejsca nazywane przez fachowców „białymi plamami”, w których tego internetu najzwyczajniej w świecie brak. Dzięki środkom z Funduszy Europejskich, Orange Polska realizuje ambitny projekt likwidacji wspomnianych „białych plam” na mapie całej Polski, także na terenie naszej gminy.
 
 
W ramach realizowanego przez Orange projektu (finansowanego ze środków Programu Polska Cyfrowa) przewidziano doporowadzenie internetu światłowodowego do 530 gmin i 3752 szkół. Dostęp do światłowodu uzyskać ma dzięki niemu 363 600 gospodarstw domowych w 878 miejscowościach.
W odniesieniu do naszej gminy Orange zakończyło pierwszy etap inwestycji, którym było doprowadzenie internetu do szkół w Kaławie, Bobowicku i w Bukowcu.
 
Placówki te mogą już teraz korzystać za pośrednictwem firmy NASK z dostępu do internetu oraz Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, co gwarantuje im rozwój nowoczesnych form kształcenia oraz zdobywanie nowych kompetencji, zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie https://ose.gov.pl/.
Drugim etapem realizacji projektu jest budowa sieci światłowodowej do wytypowanych gospodarstw domowych. Inwestycje realizowane są sukcesywnie.
 
Zakres inwestycji został określony na podstawie listy adresowej przygotowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej - regulatora rynku telekomunikacyjnego, zgodnie z zasadami przyznawania pomocy publicznej na bazie przeprowadzonej inwentaryzacji.
 
Wykaz adresów, objętych projektem realizowanym przez Orange Polska, dostępny jest na stronie: https://www.orange.pl/view/popc.
 
Informacje o kolejnych odbiorach będą przekazywane przez Orange po zakończeniu prac.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami, w ramach projektów z dofinansowaniem ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, inwestycja realizowana jest do granicy działek na których znajdują się budynki jednorodzinne oraz do części wspólnej budynków wielorodzinnych. W drugim przypadku konieczna jest zgoda zarządcy lub współwłaścicieli nieruchomości. Odmowa ze strony właścicieli budynków wielorodzinnych na doprowadzenie sieci do budynku uniemożliwi jej wykonanie.
 
Serdecznie zachęcamy Państwa do potwierdzania zgody na realizację inwestycji.
Pytania dotyczące inwestycji prosimy kierować na adres email: e-mail
26-05-2020

Informacja o pracy Urzędu Miejskiego

Ilustracja do informacji: Informacja o pracy Urzędu Miejskiego
Komunikat w sprawie ograniczenia wykonywania zadań przez Urząd Miejski w Międzyrzeczu
 
Na podstawie § 12 ust. 1 i 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020, poz. 878), ogłaszam co następuje:
 
      W okresie od dnia 25 maja 2020 r. do odwołania ograniczony zostaje dostęp interesantów do pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, z wyłączeniem Biura Obsługi Funduszu Alimentacyjnego przy ulicy Reymonta 5 (budynek PUBR) i punktu podawczego w holu budynku ratusza, przy ulicy Rynek 1 oraz sali ślubów, w przypadkach wymagających dokonania czynności z udziałem interesantów, a w szczególności z udziałem świadków i biegłych.
 
      Ograniczony zostaje czas, w którym pracownicy Urzędu mogą przyjmować interesantów do godzin od 9.00 do 14.00 w każdy dzień pracy Urzędu z wyjątkiem biura podawczego, Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Staniu Cywilnego, w których obsługa interesantów realizowana jest w godzinach pracy Urzędu.
 
      Bezpośrednia obsługa interesantów odbywać się będzie po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu spotkania w Urzędzie, z uwzględnieniem terminarza dostępności sali ślubów.
     
      Pisma kierowane do urzędu będą przyjmowane na adres podany w Biuletynie Informacji Publicznej drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty lub złożenie do wyznaczonego pojemnika w holu Urzędu.
 
 
 
 
                                                                                               Burmistrz Międzyrzecz
                                                                                              
                                                                                                   Remigiusz Lorenz
26-05-2020

Zmiana godzin pracy Urzędu Miejskiego

Ilustracja do informacji:  Zmiana godzin pracy Urzędu Miejskiego
 
Informujemy, że w piątek, 29 maja 2020 r. Urząd Miejski w Międzyrzeczu będzie czynny w godzinach od 7.00 do 13.00.
09-12-2019

Gmina stawia na cyfryzację

Ilustracja do informacji: Gmina stawia na cyfryzację
Gmina Międzyrzecz realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich: E-aktywni mieszkańcy województwa Dolnośląskiego i Lubuskiego.
 
Celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych mieszkańców, niezbędnych do skutecznego korzystania z mediów cyfrowych w celach zawodowych, edukacyjnych i rekreacyjnych wśród minimum 90 proc. uczestników objętych szkoleniami kompetencji cyfrowych do 15 .06. 2020 r.
 
 
Poniżej linki do dokumentów:
 
 
 
06-09-2019

Zmiana terminu mycia pojemników na odpady w rejonie III

Ilustracja do informacji: Zmiana terminu mycia pojemników na odpady w rejonie III
Informujemy, że z przyczyn technicznych, termin mycia pojemników na odpady komunalne w rejonie III zostaje przesunięty z 04.09.2019 r. na 11.09.2019 r.
 
16-01-2017

UWAGA!BEZPŁATNA POMOC PRAWNA

Ilustracja do informacji: UWAGA!BEZPŁATNA POMOC PRAWNA
Od dnia 1 stycznia 2016 r. Powiat Międzyrzecki realizuje zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej (Dz.U. z 2015 r., poz. 1255 ze zm.).
 
W związku z art. 9 ust. 2 i 3 w/w ustawy Starosta Międzyrzecki ustalił dwa punkty pomocy prawnej, gdzie będzie udzielana nieodpłatnie pomoc dla osób uprawnionych, określonych w/w ustawą.
 
Pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, pomoc prawna będzie udzielana osobiście przez radcę prawnego lub adwokata, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, z ich upoważnienia, aplikanta adwokackiego lub aplikanta radcowskiego.
 
W punkcie prowadzonym przez organizację pozarządową (tzn. w Skwierzynie), porad będą mogli udzielać także doradcy podatkowi - w zakresie prawa podatkowego, z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz absolwenci wyższych studiów prawniczych (posiadający co najmniej trzyletnie doświadczenie
w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej).
 
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej zostały zlokalizowane w lokalach stanowiących własność powiatu i gminy Skwierzyna:
 
Punkt 1 - powierzony do prowadzenia na mocy porozumienia z Okręgową Izbą Radców Prawnych i Okręgową Izbą Adwokacką w Zielonej Górze
  • Międzyrzecz, budynek Starostwa Powiatowego, ul. Przemysłowa 2
     (parter, pok. nr 13)  wg następującego harmonogramu:
Poniedziałek w godz. 1200-1600
Wtorek w godz. 1000-1400
Środa w godz. 800-1200
Czwartek w godz. 800-1200
Piątek w godz. 1200-1600
 
telefon kontaktowy 95 742-84-67 (czynny w godzinach pracy prawnika)
Punkt 2 - powierzony do prowadzenia organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego wyłonionej w drodze konkursu ofert
  • Skwierzyna, siedziba Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z.o.o.,
    ul. Chrobrego 5 od poniedziałku do piątku w godzinach 1500-1900, telefon kontaktowy 95 714-21-31 (czynny w godzinach pracy prawnika)
Ustawa zakłada, że nieodpłatną pomoc prawną (na etapie przedsądowym) przysługuje osobie fizycznej, zwanej dalej osobą uprawnioną:
  1. której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub
  2. która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub
  3. która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub
  4. która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub
  5. która nie ukończyła 26 lat, lub
  6. która ukończyła 65 lat, lub
  7. która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty,
  8. która jest w ciąży poprzez przedłożenie dokumentu potwierdzającego ciążę, w zakresie związanym z ciążą i urodzeniem dziecka, w szczególności praw rodzicielskich i uprawnień pracowniczych.
Prawo do nieodpłatnej pomocy prawnej osoba uprawniona, o której mowa w:
  • pkt 1 - wykazuje przez przedłożenie oryginału albo odpisu decyzji o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
  • pkt 2 - wykazuje przez przedłożenie ważnej Karty Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny
  • pkt 3 - wykazuje przez przedłożenie zaświadczenia, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego
  • pkt 4 - wykazuje przez przedłożenie ważnej legitymacji weterana albo legitymacji weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa
  • pkt 5 i 6 - wykazuje przez przedłożenie dokumentu stwierdzającego tożsamość
  • pkt 7 - wykazuje przez złożenie oświadczenia, że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w tym przepisie.
Osoba uprawniona, o której mowa w pkt 1, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej składa pisemne oświadczenie, że nie wydano wobec niej decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia.
Osobie uprawnionej, o której mowa w ust. 1 pkt 1-6, wymagającej niezwłocznego uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej w przypadku sytuacji kryzysowej lub zdarzenia losowego, nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana na podstawie pisemnego oświadczenia, że jest ona uprawniona do jej uzyskania na podstawie ust. 1 pkt 1-6, a z uwagi na sytuację kryzysową lub zdarzenie losowe nie jest w stanie przedstawić dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 1-5.
Oświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 6 oraz ust. 3 i 4, osoba uprawniona składa udzielającemu nieodpłatnej pomocy prawnej pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nich klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia." Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
 
Pomoc prawna będzie polegała na:
  • poinformowaniu osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, przysługującym jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach
  • wskazaniu osobie uprawnionej sposobu rozwiązania dotyczącego jej problemu prawnego
  • pomocy w sporządzeniu wymagającego wiedzy prawniczej projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych
    w postepowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w postepowaniu sądowo-administracyjnym
  • sporządzeniu projektu pisma o zwolnieniu od kosztów sądowych lub o ustanowieniu pełnomocnika z urzędu
Uprawnieni będą mogli uzyskać informacje w zakresie:
  • prawa pracy
  • przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej
  • prawa cywilnego
  • spraw karnych
  • spraw administracyjnych
  • ubezpieczenia społecznego
  • spraw rodzinnych
  • prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych i związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
Pomoc nie będzie obejmowała spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego, handlowego
i działalności gospodarczej z wyjątkiem przygotowania do jej rozpoczęcia.
 
 
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ W SKWIERZYNIE został powierzony do prowadzenia w 2017 r.  Fundacji HONESTE VIVERE ul. Amałowicza-Tatara 7 04-474 Warszawa.
Nieodpłatnych porad prawnych udziela adw. Mariusz Być od poniedziałku do piątku w godzinach od 1500-1900.
01-08-2016

Nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Ilustracja do informacji: Nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią poniżej załączamy nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, który obowiązuje od 1 sierpnia 2016 r.
Deklarację będzie można również przesyłać drogą elektroniczną poprzez portal www.peup.pl. Wzór będzie również dostępny na naszej stronie, w zakładce Mieszkaniec.