23-06-2020
W dzisiejszej sesji wzięli udział wszyscy radni. Wszyscy poparli też projekty uchwał dotyczących pracy burmistrza. Wpierw udzielili mu wotum zaufania, a potem absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu. Po zakończeniu głosowań R. Lorenz podziękował i radnym i urzędnikom. M.in. swoim zastępcom Agnieszce Śnieg i Tomaszowi Makiewiczowi, skarbniczce Kamili Anioł-Szymańskiej, a także sekretarzowi urzędu Annie Sawce. Podkreślał ich zaangażowanie w pracę nad raportem o stanie gminy, który został wcześniej zaprezentowany radnym.
- Dzięki ich profesjonalizmowi, przy współpracy kierowników wydziałów i szeregowych pracowników urzędu powstał dokument, który ma ogromne znaczenie dla przyszłości naszej gminy. Nie tylko celnie diagnozuje jej atuty i możliwości, ale wyznacza kierunki rozwoju na przyszłość - zaznaczał samorządowiec.
Radni jednogłośnie udzielili absolutorium i wotum zaufania burmistrzowi Remigiuszowi Lorenzowi
Podczas dzisiejszej sesji radni jednogłośnie zagłosowali za wotum zaufania dla burmistrza Remigiusza Lorenza, a potem równie jednomyślnie udzielili mu absolutorium za ubiegły rok. Samorządowiec podziękował i radnym i urzędnikom. Zaznaczał, że już niebawem rozpocznie się jedna z najważniejszych inwestycji w historii gminy – modernizacja oczyszczalni ścieków.
W dzisiejszej sesji wzięli udział wszyscy radni. Wszyscy poparli też projekty uchwał dotyczących pracy burmistrza. Wpierw udzielili mu wotum zaufania, a potem absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu. Po zakończeniu głosowań R. Lorenz podziękował i radnym i urzędnikom. M.in. swoim zastępcom Agnieszce Śnieg i Tomaszowi Makiewiczowi, skarbniczce Kamili Anioł-Szymańskiej, a także sekretarzowi urzędu Annie Sawce. Podkreślał ich zaangażowanie w pracę nad raportem o stanie gminy, który został wcześniej zaprezentowany radnym.
- Dzięki ich profesjonalizmowi, przy współpracy kierowników wydziałów i szeregowych pracowników urzędu powstał dokument, który ma ogromne znaczenie dla przyszłości naszej gminy. Nie tylko celnie diagnozuje jej atuty i możliwości, ale wyznacza kierunki rozwoju na przyszłość - zaznaczał samorządowiec.
Burmistrz podkreślał, że niebawem rozpocznie się jedna z największych i najważniejszych inwestycji w historii gminy – modernizacja oczyszczalni ścieków we wsi Św. Wojciech, co potwierdził w swojej wypowiedzi Kazimierz Puchan, prezes Międzyrzeckiego przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
– Po zakończeniu prac oczyszczalnia zabezpieczy potrzeby gminy w tym zakresie na wiele lat – zapewniał R. Lorenz.
Podczas sesji samorządowiec podziękował też dwóm prezesom miejskich spółek – M. Puchanowi i Tomaszowi Szmytkiewiczowi z Zakładu Energetyki Cieplnej, którzy odchodzą właśnie na zasłużone emerytury.
Podczas sesji samorządowiec podziękował też dwóm prezesom miejskich spółek – M. Puchanowi i Tomaszowi Szmytkiewiczowi z Zakładu Energetyki Cieplnej, którzy odchodzą właśnie na zasłużone emerytury.
03-04-2020
Burmistrz Remigiusz Lorenz gościem porannego programu Radia Zachód
Inwestycje, walka z koronawirusem i pomoc dla szpitala – to tematy dzisiejszej rozmowy burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza z red. Marcinem Sasinem z
27-03-2020
Gmina chce pomóc szpitalowi powiatowemu
Burmistrz Remigiusz Lorenz złożył w biurze Rady Miejskiej projekt uchwały w sprawie tzw. pomocy celowej dla władz powiatu. Chce przekazać 75 tys. zł na środki sanitarne i higieniczne dla szpitala.
Po rozmowie z prezesem szpitala w Międzyrzeczu Waldemarem Taborskim burmistrz Remigiusz Lorenz postanowił pomóc placówce oraz jej personelowi i pacjentom w walce z rozprzestrzeniającą się epidemią koronawirusa.
– Szpital nie podlega wprawdzie gminie, ale przecież pracują w nim i leczą się jej mieszkańcy. Dlatego natychmiast przygotowałem projekt uchwały w sprawie przekazania szpitalowi 75 tys. zł na maseczki i prześcieradła. Złożyłem go w biurze rady. – informuje R. Lorenz.
Ze względów formalnych uchwała dotyczy pomocy dla powiatu, który jest właścicielem szpitala. Projekt czeka na zatwierdzenie przez Radę Miejską.
25-03-2020
- Międzyrzeczanie kolejny raz udowodnili, że są odpowiedzialni i zdyscyplinowani. Serdecznie wszystkim za to dziękuję i proszę o przestrzeganie przepisów. Razem powstrzymamy epidemię, a potem także jej negatywne skutki – mówi Burmistrz Remigiusz Lorenz.
Burmistrz dziękuje mieszkańcom
Po zaostrzeniu przepisów, których celem jest powstrzymanie epidemii koronawirusa, place zabaw, siłownie i bulwary nad Obrą opustoszały. Zdecydowana większość mieszkańców stosuje się do zaleceń Służb i Instytucji, odpowiedzialnych za nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
- Międzyrzeczanie kolejny raz udowodnili, że są odpowiedzialni i zdyscyplinowani. Serdecznie wszystkim za to dziękuję i proszę o przestrzeganie przepisów. Razem powstrzymamy epidemię, a potem także jej negatywne skutki – mówi Burmistrz Remigiusz Lorenz.
16-08-2019
Burmistrz Międzyrzecza informuje o przystąpieniu do opracowania projektu uchwały budżetowej na rok 2020.
Burmistrz miasta Międzyrzecz, Remigiusz Lorenz, informuje o przystąpieniu do opracowania projektu uchwały budżetowej na rok 2020.
Burmistrz zachęca również do czynnego udziału w pracach nad uchwałą. Wnioski do projektu uchwały budżetowej składać można w Sekretariacie Urzędu Miejskiego do dnia 15 września 2019 r.
Więcej szczegółów poniżej.
27-06-2019
W Międzyrzeczu odbędzie się gala „Lubuskiego Samarytanina”
Podczas gali uhonorowani zostaną mieszkańcy diecezji zielonogórsko-gorzowskiej, a także stowarzyszenia i instytucje, które niosą pomoc chorym osobom. Wybierze ich kapituła kierowana przez diecezjalnego duszpasterza służby zdrowia i chorych ks. Tomasza Duszczaka, który w czwartek przyjechał do Międzyrzecza i rozmawiał o szczegółach gali z burmistrzem Remigiuszem Lorenzem i sekretarzem Urzędu Miejskiego Anną Sawką.
- Gala odbędzie się w lutym przyszłego roku w gościnnych progach Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
Organizatorem gali Lubuski Samarytanin jest Diecezjalne Duszpasterstwo Chorych i Służby Zdrowia. Patronat nad prestiżową imprezą objął biskup diecezjalny ks. bp Tadeusz Lityński, który wręczy laureatom statuetki.
Nominacje przyjmowane będą do końca br. Nagrody przyznane zostaną w trzech kategoriach: 1. Instytucje, placówki i stowarzyszenia 2. Pracownicy służby zdrowia 3. Wolontariat
Szczegóły na stronie dsz.zgora.pl
- Chcemy uhonorować osoby i instytucje, które pomagają chorym oraz powinny być wzorem dla innych – mówi ks. Tomasz Duszczak.
06-11-2015
Burmistrz
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz
Urodzony 11.05.1975 roku w Międzyrzeczu. Mąż Agnieszki i ojciec dwójki chłopców Antka i Franka. Przez cały okres swojego życia związany z Międzyrzeczem. Po ukończeniu szkoły średniej podjął studia na Politechnice Zielonogórskiej, które w 1999 roku ukończył na kierunku „Budownictwo Ogólne”. W 2001 roku na Uniwersytecie Zielonogórskim skończył specjalizację „Renowacja Budynków i Modernizacja Obszarów Zabudowanych” po czym podjął pracę w międzyrzeckiej firmie budowlanej „BUD-POL”. W latach 2003-2006 pracował w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Od grudnia 2006 roku do grudnia 2014 roku pełnił funkcję Wicestarosty Międzyrzeckiego. Audiofil. W jego kolekcji muzycznej dominuje muzyka elektroniczna i alernatywny pop, w tym Depeche Mode. Preferuje turystykę górską i rzeczną.
Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w każdy poniedziałek w godz. 14:45-16:45.
Zastępca Burmistrza Międzyrzecza Agnieszka Śnieg
Agnieszka Śnieg urodzona w 1975 roku w Międzyrzeczu i do chwili obecnej mieszkanka Ziemi Międzyrzeckiej. Ukończyła studia doktoranckie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu na wydziale nauk ekonomicznych. Magister w dziedzinie zarządzania potencjałem społecznym. Zawodowo przez wiele lat związana z Powiatowym Urzędem Pracy w Międzyrzeczu. W karierze samorządowca pełniła także funkcję zastępcy wójta gminy Przytoczna. Prywatnie mama Alicji, lubi aktywny wypoczynek, dobrą książkę i polskie komedie.
Zastępca Burmistrza Tomasz Markiewicz
Tomasz Markiewicz urodzony 21.10.1973 roku, mieszkaniec Międzyrzecza. Wykształcenie wyższe magisterskie. Absolwent Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie na kierunku administracji oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu w zakresie prawa i administracji publicznej. Wieloletni pracownik Urzędu Skarbowego w Międzyrzeczu a następnie Izby Skarbowej w Zielonej Górze i Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze. Prywatnie tata Poli i Igi. Interesuje się sportem i nowinkami technologicznymi.
Sekretarz gminy Międzyrzecz Anna Sawka
Anna Sawka, urodzona w 1984 roku, międzyrzeczanka. Ukończyła Uniwersytet Szczeciński z tytułem magistra filologii polskiej, specjalizacja: wiedza o kulturze. Wieloletni pracownik Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu oraz kierownik referatu spraw społecznych w Urzędzie Miejskim w Skwierzynie. Wzbogacając swoją wiedzę samorządową odbyła staż specjalistyczno-zawodowy w Regionalnym Biurze Województwa Lubuskiego w Brukseli. Mama córki Hani, pasjonatka wielokulturowości cywilizacji oraz sztuki współczesnej.
Skarbnik gminy Międzyrzecz Kamila Anioł-Szymańska
Kamila Anioł-Szymańska, urodzona w 1973 roku, mieszkanka Międzyrzecza. Wykształcenie wyższe magisterskie. Absolwentka wydziału ekonomii na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytecie Ekonomicznym). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie rachunkowości i finansów na wydziale ekonomicznym Uniwersytetu Szczecińskiego. W samorządzie gminnym pełni funkcję skarbnika gminy od 01.05.2000 r. Szczęśliwa mężatka, mama Julii.