Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

14-10-2020

Życzenia dla Nauczycieli i Pracowników Oświaty od burmistrza Remigiusza Lorenza

Ilustracja do informacji: Życzenia dla Nauczycieli i Pracowników Oświaty od burmistrza Remigiusza Lorenza
 
Życzenia od burmistrza z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
 
 
 
Nauczycielom i Pracownikom Oświaty
życzę Wszystkiego Najlepszego w Dniu Edukacji Narodowej.
Misję Waszego zawodu jakże celnie ujął pisarz Mark Twain
„Zacną rzeczą jest uczyć się, a jeszcze zacniejszą – nauczać”
Burmistrz Międzyrzecza
Remigiusz Lorenz
09-10-2020

Od soboty chodzimy w maseczkach

Ilustracja do informacji: Od soboty chodzimy w maseczkach
Przypominamy, że od soboty, 10 października, cały kraj objęty zostanie tzw. żółtą strefą, co wiąże się z wprowadzeniem nowych obostrzeń. Prosimy o przestrzeganie przepisów.
 
 
 
Poniżej komunikat z 8 października Głównego Inspektora Sanitarnego
 
Nowe zasady bezpieczeństwa. Od 10 października zasady ze strefy żółtej zostają rozciągnięte na cały kraj. Jesteśmy mądrzejsi o doświadczenia z ostatnich miesięcy. Zwiększamy liczbę łóżek w szpitalach, a także usprawniamy proces koordynacji przepływu pacjentów pomiędzy placówkami. Dodatkowo, w każdym województwie powstanie szpital koordynacyjny, a w nim dodatkowe stanowiska intensywnej terapii dla pacjentów zarażonych koronawirusem.
 
Nowe zasady bezpieczeństwa w całym kraju
Podczas walki z koronawirusem najważniejsze jest nasze odpowiedzialne zachowanie i przestrzeganie obowiązujących obostrzeń. Bogatsi o doświadczenia z ostatnich miesięcy wprowadzamy nowe zasady bezpieczeństwa. Po zmianach, część powiatów z najwyższą liczbą zachorowań trafi do strefy czerwonej. Od 10 października cały kraj zostanie objęty strefą żółtą, z wyłączeniem powiatów należących do strefy czerwonej. 
Obowiązek zakrywania nosa i ust w całym kraju
Pamiętaj o zasłanianiu nosa i ust w przestrzeni publicznej – w sklepie, autobusie, ale także na ulicy. Będzie to obowiązkowe w całym kraju!  
Co ważne, zwolnione z tego obowiązku są jedynie osoby, które posiadają zaświadczenie lekarskie lub dokument, który potwierdza niepełnosprawność.
Lokale gastronomiczne – nowe zasady
Aby zminimalizować rozprzestrzenianie się koronawirusa, w strefie czerwonej lokale gastronomiczne będą mogły być otwarte w określonych godzinach – od 6:00 do 22:00. Na terenie całego kraju w tego typu miejscach należy zachować bezpieczną odległość – na 1 osobę powinno przypadać co najmniej 4 m2. 
Również w całym kraju w lokalach gastronomicznych i innych zamkniętych pomieszczeniach nie można udostępniać miejsc do tańczenia.
Na imprezach okolicznościowych – mniej gości
W sytuacji, kiedy planujesz organizację chrzcin, wesel czy innych imprez okolicznościowych, powinieneś pamiętać, że obowiązuje limit osób, które mogą brać udział w tego typu wydarzeniach. W strefie czerwonej – 50 osób, w pozostałych powiatach - 75 osób. Abyś mógł się odpowiednio przygotować, to ograniczenie wejdzie w życie z tygodniowym okresem dostosowawczym, a więc 17 października.
Wydarzenia kulturalne na nowych zasadach
W strefie czerwonej obowiązuje całkowity zakaz organizacji i uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych. W kinach natomiast może przebywać 25 proc. publiczności. Jak to wygląda w pozostałej części kraju?
W przestrzeni zamkniętej tego typu wydarzenie może odbyć się z udziałem 25 proc. publiczności - taka sama zasada obowiązuje w kinach. W wydarzeniach kulturalnych, które odbywają się w plenerze może uczestniczyć maksymalnie 100 osób - jednak liczba widzów, słuchaczy, zwiedzających lub uczestników nie może być większa niż 1 osoba na 5 m2
Dbaj o bezpieczeństwo podczas zgromadzenia
Nadal będzie obowiązywało ograniczenie dotyczące liczby uczestników zgromadzeń. Może to być maksymalnie 150 osób. Uczestnicy muszą zakrywać usta i nos, a także zachować minimum 1,5 m odległości od innych osób. Dodatkowo, pomiędzy zgromadzeniami musi zostać zachowana odległość – minimum 100 m.
Więcej łóżek w szpitalach i nowy proces koordynacji
Zabezpieczenie szpitalne jest dla nas priorytetem podczas walki z koronawirusem. Obserwujemy, analizujemy i na bieżąco reagujemy.
Dlatego też zwiększamy liczbę łóżek dla pacjentów z COVID-19. W każdym województwie powstanie szpital koordynacyjny, a w nim dodatkowe stanowiska intensywnej terapii dla pacjentów zarażonych koronawirusem.
Szpital koordynacyjny będzie pełnił rolę głównego szpitala w danym województwie. Co ważne, będzie ukierunkowany na opiekę nad pacjentem z COVID-19. Dyrektorzy tych placówek zostaną włączeni w skład wojewódzkich zespołów zarządzania kryzysowego, który będzie koordynować: 
  • przepływ pacjentów pomiędzy szpitalami w uzgodnieniu z lekarzami innych szpitali, lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej,
  • ruch karetek „wymazowych” i transportowych,
  • przekazywanie pacjentów do izolatoriów.
Dzięki zwiększeniu liczby szpitali liczba dostępnych łóżek zwiększy się do 13,5 tys. 
Gdzie powstaną tego typu placówki? Pobierz grafikę (na dole strony) i sprawdź, który szpital w Twoim województwie będzie pełnił rolę szpitala koordynacyjnego.
Większa rola lekarzy POZ
Zwiększamy rolę lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w walce z koronawirusem. Po zmianach, lekarze będą mogli:
  • kierować pacjenta do izolacji domowej,
  • kierować pacjenta do izolatorium.
Znosimy również obowiązek spełnienia 4 kryteriów do testu na COVID-19 podczas teleporady. 
Zero tolerancji dla nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa
Stosujemy zasadę – zero tolerancji dla nieprzestrzegających zasad bezpieczeństwa. Nasze zdrowie zależy od wzajemnej odpowiedzialności. Pamiętaj o tym! Dlatego też:
  • stosuj się do obecnie obowiązujących ograniczeń,
  • zakrywaj usta i nos,
  • często myj i dezynfekuj ręce,
  • zachowuj bezpieczną odległość od innych osób,
  • unikaj dotykania oczu, nosa i ust,
  • zainstaluj na swoim telefonie aplikację STOP COVID – ProteGO Safe.
SMS przypomni o wprowadzeniu strefy czerwonej
Od piątku – 9 października, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa będzie wysyłało wiadomości SMS do mieszkańców powiatów, które weszły do strefy czerwonej. Wszystko po to, żebyśmy pamiętali o przestrzeganiu obowiązujących zasad.
W wiadomości SMS znajdziemy link do dedykowanej zakładki na stronie www.gov.pl/koronawirus. Dzięki temu szybko sprawdzisz, jakie obostrzenia będą obowiązywać w Twoim powiecie. 
08-10-2020

Deklaracja o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Ilustracja do informacji: Deklaracja o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklaracja o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi 2020 
 
06-10-2020

Nie uwierzycie. Ten piec ma ponad 400 lat!

Ilustracja do informacji: Nie uwierzycie. Ten piec ma ponad 400 lat!
Odkryty na plantach zabytkowy piec jest kolejnym świadectwem jakże bogatej historii naszego miasta. Archeolodzy zabezpieczyli znalezisko, które po sporządzeniu dokumentacji zostanie zasypane. – Może nasi następcy odkryją je za kolejne kilkaset lat – mówi archeolog Hubert Augustyniak.

Piec z przełomu XVI i XVII w. odkryto  podczas prac na skwerze między ul. Kazimierza Wielkiego i rynkiem. Zabytek zabezpieczyli archeolodzy z Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Świdnicy.
 
– To tak zwany piec garnkowy z przełomu XVI i XVII wieku. Podobny odkryto kilkanaście lat temu podczas badań przy ul. Chłodnej. Takie piece występowały w domach bogatych mieszczan. Koło nich zazwyczaj znajdowały się posłania  domowników - zaznacza pochodzący z naszego miasta dyrektor świdnickiego muzeum Robert Michalak, który kieruje badaniami naukowymi na plantach  – Duża część kafli znajduje się w dobrym stanie. Pozostałe uda się zrekonstruować.
 
Badania na plantach prowadza też Hubert Augustyniak i Monika Kaczmarek ze świdnickiego. muzeum. W poniedziałek rano zastaliśmy ich w płytkim wykopie, kiedy oczyszczali fundamenty pieca. Ten etap badań dobiega już końca. Po sporządzeniu dokumentacji zabytek zostanie zasypany. Podobnie jak kilkusetletnia studnia, którą w A. Michalak odkrył w 2014 r. na głównym skrzyżowaniu podczas remontu ówczesnej ulicy Waszkiewicza (obecnie to ul. Kazimierza Wielkiego).
Wcześniej A. Michalak nadzorował remonty ulic w centrum miasta i odkrył przy tym wiele ciekawych artefaktów. Np. na Młyńskiej natrafił na tajemniczy tunel, który okazał się piwnicą. Lista jego odkryć jest znacznie dłuższa. Znajduje się na niej średniowieczny tasak bojowy oraz drewniane belki, którymi  przed wiekami utwardzono obecną ulicę Wesołą.
 
Badania na skwerze będą kontynuowane.  Wcześnie natrafiono tam na fundamenty budynków. Przypominamy, że do 1945 r. ten kwartał miasta był zabudowany kamienicami. Niestety, część z nich została zniszczona po zajęciu miasta przez Rosjan na przełomie stycznia i lutego 1945 r. Później zostały rozebrane, a cegły wysłano na odbudowę Warszawy. - W tym kwartale mieszkali najbogatsi mieszczanie – zaznacza A. Michalak.

Na zabytkowy piec natrafiono podczas prac prowadzonych na plantach w centrum miasta (to jedna z odsłon programu rewitalizacji zieleni i miejsc rekreacji, o którym wiele razy informowaliśmy na stronach internetowych i w lokalnych mediach – przypomina Urząd Miejski). Po zakończeniu prac ustawiona tam zostanie  rzeźba twórcy naszego muzeum Alfa Kowalskiego oraz okolicznościowy kamień z makietą miasta, sporządzoną na podstawie planu Międzyrzecza, sporządzonego w 1780 r. przez inżyniera Harnisza.  
06-10-2020

Będzie zielono i smacznie, a do tego zdrowi i kolorowo

Ilustracja do informacji: Będzie zielono i smacznie, a do tego zdrowi i kolorowo
W kilku miejscach naszego miasta powstały rabaty z ziołami oraz zasadzono drzewa owocowe.
 
W ramach dobiegającego już końca programu rewitalizacji zieleni i miejsc rekreacji w 11 miejscach naszego miasta zasadzono około 40 tys. krzewów i drzew. Powstały też dwie ścieżki – na łące kolejowej oraz między tzw. białym mostem i Winnicą - oraz elementy małej infrastruktury, ławeczki, zegar słoneczny, pergole, nowe lampy i budki lęgowe dla ptaków, a także plac do minigolfa i tor przeszkodowy, które powstają przy ul. Zachodniej.
 
Jedną z odsłon metamorfozy miasta są łąki kwietne, utworzone  przy ul. Malczewskiego oraz na tzw. łące kolejowej. Utworzono na nich rabaty z ziołami, które mają lecznicze właściwości, a niektóre są znanymi i cenionymi przez kucharzy przyprawami. Kolejnym akcentem zielonej rewolucji są zasadzone w kilku miejscach – m.in. przy ul. Chrobrego – śliwy i jabłonie, które już za kilka lat powinny doczekać zdrowych i smacznych owoców.
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że celem programu jest poprawa jakości życia mieszkańców. - Będzie nie tylko zielono i kolorowo, ale także smacznie i zdrowo – zaznacza burmistrz.
 
Program powoli dobiega już końca, ale na jego efekty będziemy musieli poczekać do wiosny przyszłego roku, kiedy miasto zazieleni się i zakwitnie. Burmistrz podkreśla, że to największa tegoroczna inwestycja w naszej gminie. Jej łączny koszt wyniesie 10,2 mln zł, przy czym aż 4,6 mln zł  to dotacja z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
06-10-2020

Manewry wojskowe Renegade/Sarex-20

Ilustracja do informacji:  Manewry wojskowe Renegade/Sarex-20
W dniach od 6 do 9 października 2020 r. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzone zostanie ćwiczenie Renegade/Sarex-20, które organizowane jest przez Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych we współpracy z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa wraz z układem pozamilitarnym.

Na terenie zagrożonych powiatów może zostać również przeprowadzony trening systemu alarmowania i ostrzegania, podczas którego może zostać nadany sygnał alarmowy o zagrożeniu „z powietrza” (syreny i komunikaty głosowe).
05-10-2020

Konkurs plastyczny

Ilustracja do informacji: Konkurs plastyczny
Zarządzenie Nr 96/2020 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 02 października 2020 r. w sprawie ogłoszenia konkursu plastycznego kartka z kalendarza „Wiem jak segregować” oraz ustalenia regulaminu konkursu.
 
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(Dz.U. 2020 poz. 713 t. j.)
 
zarządza się, co następuje:
 
§ 1.
W celu propagowania wiedzy o potrzebie segregowania odpadów komunalnych i rodzajach odpadów zbieranych selektywnie, ogłasza się konkurs plastyczny na kartkę z kalendarza „Wiem jak segregować”.
§2.
Określa się regulamin konkursu plastycznego w załączniku do zarządzenia.
§ 3.
 
Zarządzenie obowiązuje z dniem wydania i podlega ogłoszeniu.
 
                                                                                                               Z up. BURMISTRZA
mgr Tomasz Markiewicz
                                                                                                              Zastępca Burmistrza
                                                                                               
 
 
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO
 
Kartka z kalendarza „Wiem jak segregować”
 
 
 
I. Organizator
 
            Gmina Międzyrzecz
 
II. Cel konkursu
 
            Konkurs organizowany jest w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej.
Celem konkursu jest propagowanie wiedzy na temat selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w szczególności sposobu segregacji odpadów komunalnych na terenie Gminy Międzyrzecz. Uczniowie mają za zadanie stworzyć indywidualną pracę plastyczną przedstawiającą zasady prawidłowej segregacji odpadów i korzyści z tego płynące.
 
III. Warunki uczestnictwa
 
  • W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych.
  • Format prac plastycznych wyłącznie A4 papier typu brystol.
  • Technika wykonania praca wykonana samodzielnie przy zastosowaniu dowolnie wybranych technik plastycznych (rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie, wycinanie, grafika itp.). Konkurs nie obejmuje prac przestrzennych.
  • Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie jedną pracę.
  • Do prac należy dołączyć kartę uczestnictwa (załącznik nr 1), którą powinien podpisać rodzic lub osoba uprawniona do reprezentowania dziecka.
  • Pracę należy podpisać czytelnie podając imię, nazwisko, klasę, miejscowość oraz nazwę szkoły.
  • Udział w konkursie jest bezpłatny
  • Prace nadesłane na konkurs muszą być pracami własnymi. Nadesłanie prac jest jednoznaczne z udziałem w konkursie.
 
IV. Termin i miejsce nadsyłania prac
 
Pracę należy przesłać lub dostarczyć osobiście do dnia 31 października 2020 roku
na poniższy adres z dopiskiem „KONKURS PLASTYCZNY”
 
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V. Ocena prac
 
  • Jury powołane przez organizatora, spośród przekazanych prac wyłoni laureatów konkursu.
  • Jury ma prawo do wytypowania dodatkowych nagród , jak również prawo do nieprzyznania nagród.
  • Decyzja jury, co do wskazania laureatów konkursu oraz przyznania im nagród jest ostateczna.
  • Nagrody rzeczowe nie podlegają zamianie na inne nagrody rzeczowe, ani na ich równowartość pieniężną.
 
VI. Ogłoszenie wyników konkursu
 
            O wynikach konkursu laureaci zostaną poinformowani.
 
VII. Publikacja prac
 
Wybrane najciekawsze prace zostaną wykorzystane do stworzenia kalendarza na 2021 rok. Z chwilą nadesłania prace przechodzą one na własność Organizatora. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na bezpłatne wykorzystywania nadesłanych prac konkursowych w ramach działalności Organizatora.
 
VIII. Uwagi dodatkowe
 
  • Prace niezgodne z regulaminem nie będą brane pod uwagę.
  • Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne (od werdyktu nie przysługuje odwołanie).
  • Osoby nagrodzone i wyróżnione zostaną powiadomione osobiście o miejscu i godzinie rozdania nagród.
  • Wszelkie sprawy nie uwzględnione w regulaminie rozstrzyga Organizator.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik nr 1
 
Karta uczestnika w konkursie plastycznym
 
 
 
Imię i nazwisko autora: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Klasa: . . . . . . . . .
 
Telefon: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Szkoła – adres : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ……….
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
 
 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w/w dziecka zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz na nieodpłatne wykorzystanie  nadesłanej  pracy jako jednej z najlepszych w kalendarzu wydanym przez Organizatora.
 
 
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                                       . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
             Miejscowość, data                                         Podpis opiekuna prawnego autora prac
 
 
 
Zgodnie z art. 13 i 14  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, że:
  1. Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: um~@~miedzyrzecz~.~pl . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: ido~@~miedzyrzecz~.~pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
  2. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja zadań i obowiązków ciążących na administratorze.
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania czynności administracyjnych. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe wykonanie tych czynności.
  5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
  6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania potrzeby ich przechowywania i przetwarzania.
02-10-2020

Regulamin korzystania z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów

Ilustracja do informacji: Regulamin korzystania z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów
Nowy regulamin korzystania z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
 
 
 
Rada Miejska w Międzyrzeczu w dn. 23 czerwca 2020 roku uchwałą Nr XXIV/202/20 uchwaliła nowy regulamin korzystania z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Międzyrzeczu przy ul. Reymonta 5 dla mieszkańców Gminy Międzyrzecz wyłącznie z nieruchomości zamieszkałych.
 
Treść regulaminu zamieszczamy poniżej:
Załącznik do uchwały Nr XXIV/202/20
Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
z dnia 23 czerwca 2020 r
 
Regulamin korzystania z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Międzyrzeczu przy ul. Reymonta 5 dla mieszkańców Gminy Międzyrzecz wyłącznie z nieruchomości zamieszkałych
 
§ 1. 1. Regulamin określa zasady funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (zwanego dalej PSZOK) znajdującego się w Międzyrzeczu przy ul. Reymonta 5.
§ 2. 1. PSZOK jest czynny przez cały rok, z wyjątkiem świąt i dni wolnych od pracy w poniedziałki w godzinach od 7:00 do 18:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
2. W uzasadnionych przypadkach przyjmowanie odpadów do PSZOK może być okresowo wstrzymane.
3. O wstrzymaniu przyjmowania odpadów w prowadzący PSZOK poinformuje z dwudniowym wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej: www.pszokmiedzyrzecz.pl.
§ 3. 1. Odpady przyjmowane są do PSZOK nieodpłatnie. Przyjęcia odpadów dokonuje upoważniony pracownik, jednakże do rozładowania i samodzielnego umieszczenia odpadów we właściwym miejscu lub pojemnikach zobowiązana jest osoba dostarczająca odpady.
2. Do PSZOK przyjmowane są wyłącznie odpady komunalne, pochodzące z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Międzyrzecz w następujących ilościach:
  1. papier – bez ograniczeń;
  2. szkło – bez ograniczeń;
  3. tworzywa sztuczne i metale – bez ograniczeń;
  4. opakowania wielomateriałowe – bez ograniczeń;
  5. przeterminowane leki i chemikalia – bez ograniczeń;
  6. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki – bez ograniczeń;
  7. zużyte baterie i akumulatory – bez ograniczeń;
  8. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – bez ograniczeń;
  9. odpady niebezpieczne – bez ograniczeń;
  10. meble i inne odpady wielkogabarytowe – 400 kg / rok / gospodarstwo domowe;
  11. odpady budowlane i rozbiórkowe – 1000 kg / rok / gospodarstwo domowe;
  12. zużyte opony – 8 szt / rok / gospodarstwo domowe;
  13. odzież i tekstylia – bez ograniczeń;
  14. odpady zielone – bez ograniczeń.
3. Odpady dostarczone do PSZOK muszą być posegregowane, zgodnie z kategoriami wymienionymi w ust. 2, w sposób umożliwiający ich selektywne odbieranie.
§ 4. 1. Osoba dostarczająca odpady zobowiązana jest zgłosić się do obsługi PSZOK (punkt wagowy) celem:
  1. podania z jakiej nieruchomości (adres) odpady pochodzą;
  2. podania rodzaju wwożonych odpadów;
  3. ustalenia wagi wwożonych odpadów.
2. Obsługa PSZOK sprawdza rodzaj wwożonych odpadów oraz określa ich wagę, jeśli odpowiadają rodzajom odpadów wymienionych w §3, ust. 2, a następnie wskazuje wwożącemu miejsce, gdzie należy je złożyć, bądź w którym pojemniku czy kontenerze umieścić.
3. Pracownicy Wykonawcy, bądź inne osoby działające na jego zlecenie ustalają adres powstania odpadów na podstawie oświadczenia osoby je przywożącej.
4. Osoby przebywające na terenie PSZOK zobowiązane są do przestrzegania zaleceń obsługi PSZOK w zakresie postępowania z wwiezionymi odpadami.
5. Obsługa PSZOK przyjmując odpady sporządza, w dwóch egzemplarzach dokument potwierdzający przyjęcie odpadów do PSZOK, zawierający:
  1. informację o rodzaju pojazdu, którym wwożone są odpady oraz jego nr rejestracyjny;
  2. adres nieruchomości, z której pochodzą odpady;
  3. ilość dostarczonych odpadów, oddzielnie dla każdego ich rodzaju;
  4. datę dostarczenia odpadów;
  5. własnoręczne czytelne podpisy osoby dostarczającej odpady oraz osoby reprezentującej PSZOK, z których jeden wydaje wwożącemu odpady, a drugi pozostaje w dokumentacji Wykonawcy.
§ 5. 1. Obsługa PSZOK odmówi przyjęcia odpadów, których miejsca wytworzenia wwożący odpady nie podał albo odpady, które ze względu na ich rodzaj, ilość, skład bądź inne cechy wskazują, że nie pochodzą z nieruchomości zamieszkałych lub nie pochodzą z terenu gminy Międzyrzecz.
2. Osoba dostarczająca odpady do PSZOK zobowiązana jest do natychmiastowego ich zabrania w przypadku:
  1. stwierdzenia przez obsługę PSZOK, iż dostarczone odpady nie znajdują się w wykazie odpadów aktualnie przyjmowanych;
  2. stwierdzenia zmieszania dostarczonych odpadów;
  3. stwierdzenia braku możliwości identyfikacji dostarczonych odpadów.
3. Do PSZOK nie będą przyjmowane odpady przywiezione samochodami dostawczymi o masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
01-10-2020

Komunikat dotyczący Powszechnego Spisu Rolnego 2020 r.

Ilustracja do informacji:  Komunikat dotyczący Powszechnego Spisu Rolnego 2020 r.
Komunikat Dyrektora Centralnego Biura Spisowego w sprawie wywiadów bezpośrednich w Powszechnym Spisie Rolnym 2020 r.
 
W związku z utrzymującym się wysokim poziomem zachorowań, spowodowanych pandemią COVID-19, podejmuję decyzję o prowadzeniu przez rachmistrzów spisowych wyłącznie wywiadów telefonicznych w gospodarstwach rolnych przydzielonych im do realizacji, z wykorzystaniem otrzymanych urządzeń mobilnych.
 
Decyzja obowiązuje na terenie całego kraju od 1 października 2020 r. do odwołania. Informacja o możliwości realizacji wywiadów bezpośrednich przez rachmistrzów spisowych w terenie będzie przesłana odrębnym komunikatem.
 
/-/ Janusz Dygaszewicz
Z-ca Generalnego Komisarza Spisowego
Dyrektor Centralnego Biura Spisowego
30-09-2020

W Kęszycy Leśnej powstanie sala wiejska

Ilustracja do informacji: W Kęszycy Leśnej powstanie sala wiejska
Gmina dostała pół miliona złotych na budowę sali wiejskiej w Kęszycy Leśnej. - Nowoczesny i przestronny obiekt otwarty zostanie za niespełna dwa lata – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 

Od kilku lat władze gminy zabiegały o pieniądze na budowę sali, w której dzieci z Kęszycy Leśnej mogłyby rozwijać popołudniami swoje zainteresowania i uzdolnienia, a ich rodzice organizować rozmaite imprezy – od sołeckich spotkań po wesela, czy przyjęcia z okazji pierwszych komunii.  Ukoronowaniem tych starań jest dotacja, którą Międzyrzecz  dostał z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
 
– Dostaliśmy 500 tysięcy złotych. Podobną kwotę wyłożymy z własnego budżetu – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
Unijna dotacja na jakże potrzebną mieszkańcom inwestycję jest już faktem. Burmistrz i skarbnik gminy Kamila Anioł-Szymańska pojechali w poniedziałek, 28 września, do Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, gdzie razem z wicemarszałkiem Stanisławem Tomczyszynem podpisali umowę w tej sprawie. – Termin ukończenia inwestycji wyznaczono w niej na 15 lipca  2022 roku – zapowiada R. Lorenz.
 
Sala wybudowana zostanie w pobliżu boiska Orlik. Do tej pory mieszkańcy korzystali z gościnności miejscowych strażaków-ochotników, którzy udostępniali  im niewielką salkę w swojej remizie. Informacja o podpisaniu umowy o unijnej dotacji na budowę sali ucieszyła m.in. sołtysa Kęszycy Leśnej Andrzeja Paszkowskiego. 
 
– To świetna wiadomość. Na pewno ucieszy mieszkańców naszej wsi, bo sala jest na bardzo potrzebna. Lokalizacja jest bardzo dobra, gdyż w pobliżu oprócz boiska znajduje się plac zabaw i plenerowa siłownia. To będzie kulturalno-rekreacyjne serce naszej wsi  – komentuje A. Paszkowski.
Kęszyca Leśna ma militarny rodowód.  Powstała w latach 20. minionego wieku jako baza wojskowa Regenwurmlager. Po wojnie zajęli ja polscy artylerzyści, a w latach 1957-1993 stacjonowali w niej radzieccy łącznościowcy. Po wyjeździe Rosjan została przejęta przez władze gminy Międzyrzecz, a pod koniec 1993 r. do byłych koszarowców wprowadzili się pierwsi cywilni mieszkańcy.
1 2 3 4 5 6 ... 212