Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

27-04-2021

Ostrzeżenie przed przymrozkiem

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed przymrozkiem
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed przymrozkami w sześciu lubuskich powiatach – m.in. w powiecie międzyrzeckim.
 
W nocy z wtorku na środę, od godz. 23.00 w nocy do 8.00 rano, temperatura może spaść do -2 stopni Celsjusza (przy gruncie do -4 stopni Celsjusza).
27-04-2021

Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza
Ogłoszenie o wstępnym naborze wniosków o  usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Międzyrzecz przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w roku 2021
 
 
 
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że zainteresowani mieszkańcy, wyrażający chęć wymiany w roku 2021 azbestowych pokryć dachowych, lub chęć usunięcia wyrobów lub materiałów zawierających azbest ze swoich nieruchomości, mogą składać wnioski o usunięcie wyrobów i materiałów zawierających azbest w 2021 roku na formularzu wniosku, który można pobrać w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu lub ze strony internetowej www.bip.miedzyrzecz.pl , w terminie do dnia 14 maja 2021 r.
Wnioski wraz z załącznikami składać można w następujący sposób:
  •  zostawiając je w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
  • przesłać listem poleconym na adres Wydział Gospodarki Komunalnej, Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
Koszt zakupu i montażu nowych pokryć dachowych oraz elementów elewacji pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie. W związku ze zmianą finansowania programu usuwania azbestu osoby zainteresowane programem będą partycypowały w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z gminą.
Informacje dodatkowe:
  1. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z WFOŚiGW w Zielonej Górze oraz środki własne beneficjenta końcowego - Wnioskodawcy, z którym zostanie zawarta umowa przewidująca pokrycie 70% kosztów przez Gminę jednak kwota refundacji Gminy nie może przekroczyć ceny jednostkowej za Megagram wynoszącej 700zł. Pozostałą część kosztów pokrywać będzie Wnioskodawca.
  2. Ubiegającymi się o dofinansowanie zadania, mogą być osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe, rolnicy, mali i średni przedsiębiorcy oraz pozostali właściciele nieruchomości (rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością), którzy zamierzają dokonać zmiany pokrycia dachu lub elementów elewacji oraz posiadają tytuł prawny do nieruchomości (np. budynku mieszkalnego,  gospodarczego, garażu), zlokalizowanego na terenie gminy Międzyrzecz.
  3. Podmiot ubiegający się o usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Miedzyrzecz składa jeden egzemplarz papierowej wersji wniosku z wymaganymi załącznikami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
  4. Wnioski złożone po upływie wskazanego terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy. Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten jednak może się starać o dofinansowanie w przypadku kolejnego naboru realizowanego przez Gminę Międzyrzecz.
  5. Podstawą realizacji zadania będzie zawarcie umowy cywilnoprawnej pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą Międzyrzecz, reprezentowaną przez Burmistrza Międzyrzecza, w której to  umowie będą określone istotne postanowienia, w tym warunek oraz terminy wpłaty i zapłaty wkładu własnego. Podstawą płatności stanowić będzie nota księgowa wystawiona właścicielowi/ Wnioskodawcy przez Burmistrza Międzyrzecza, z terminem płatności 14 dni, licząc od daty otrzymania noty. Płatności należy dokonać na wskazane w umowie konto bankowe.
  1. Zadanie objęte wnioskiem będzie realizowane przez uprawniony podmiot, spełniający wymogi przewidziane w przepisach prawa w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, a wyłoniony przez Gminę Międzyrzecz zgodnie z przepisami.
  2. Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu i zbiórki wyrobów zawierających azbest, w/w podmiot będzie uzgadniał z Wnioskodawcą.
  3. W przypadku stwierdzenia większej ilości wyrobów zawierających azbest niż ta zadeklarowana we wniosku konieczne będzie podpisanie aneksu do umowy, ponieważ ilość wyrobów zawierających azbest z umowy musi być tożsama z ilością na karcie przekazania odpadu.
Osoba do kontaktu: Bogusława Czerkawska, tel. 957426963 lub adres mailowy: e-mail
27-04-2021

Punkty Informacyjne w sprawie ASF

Ilustracja do informacji: Punkty Informacyjne w sprawie ASF
W związku z kolejnymi przypadkami Ptasiej Grypy w całej Europie Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wystosował Apel o przestrzeganie zasad bioasekuracji w związku z grypą ptaków.
 
 
Informujemy, że w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównym Inspektoracie Weterynarii, w godzinach pracy urzędu, czynne s± punkty kontaktowe w sprawie informacji dotyczących afrykańskiego pomoru świń (ASF).
tel. (22) 623-10-65 - Główny Inspektorat Weterynarii
tel. (22) 623-16-41 - Główny Inspektorat Weterynarii
 
 
tel. (22) 623-18-43 - Departament Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii
tel. (22) 623-13-31 - Centrum Zarządzania Kryzysowego MRiRW
 
27-04-2021

Telefony rachmistrzów spisowych

Ilustracja do informacji: Telefony rachmistrzów spisowych
Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań: Od 4 maja br. będą dzwonić do mieszkańców rachmistrzowie telefoniczni.
 
 
Każdy rachmistrz spisowy, niezależnie od województwa, wykonuje wywiady spisowe z jednego z dwóch podanych wyżej numerów telefonów – jest to gwarancja dla respondenta, że dzwoni do niego rachmistrz spisowy, a nie osoba podszywająca się pod niego.
26-04-2021

Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań!

Ilustracja do informacji: Trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań!
Zrealizuj obowiązek spisowy i weź udział w loterii. Nie przegap okazji na wygranie atrakcyjnych nagród.
 
 
Może właśnie Ty zostaniesz szczęśliwym posiadaczem nowego samochodu. Spisz się online na spis.gov.pl, uzyskaj unikatowy kod potwierdzający samospis i zarejestruj otrzymany kod na stronie loterii. Pierwsze losowanie nagród już 7 maja. Powodzenia!

Regulamin loterii dostępny jest na https://loteria.spis.gov.pl
26-04-2021

Nabór kandydatów do służby w Straży Granicznej

Ilustracja do informacji: Nabór kandydatów do służby w Straży Granicznej
Lubuski Oddział Straży Granicznej – placówka SG w Gorzowie Wlkp. – prowadzi nabór kandydatów do służby w Straży Granicznej.
 
Szczegółowe informacje dla zainteresowanych na stronie: www.nadodrzanski.strazgraniczna.pl
24-04-2021

Ostrzeżenie przed przymrozkami

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie przed przymrozkami
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy ostrzega przed przymrozkami we wszystkich powiatach woj. lubuskiego  od niedzieli, 25 kwietnia, od godz. 3.00 w nocy do środy, 28 kwietnia, do godz. 8.00.
 
W nocy temperatury spadną do -2 stopni Celsjusza (przy gruncie -4 stopnie Celsjusza), a w dzień wynosić będą do 9 stopni Celsjusza.
22-04-2021

Ruszyła Loteria Spisowa!

Ilustracja do informacji: Ruszyła Loteria Spisowa!
Spisałeś się już przez Internet? Dostałeś na e-mail unikatowy kod? Możesz wygrać cenne nagrody!
 
 
Już od dzisiaj, 22 kwietnia br. możesz zarejestrować się do loterii! Jeśli jeszcze nie dokonałeś samospisu, pospiesz się! Im wcześniej spiszesz się przez Internet i zgłosisz do loterii tym więcej masz szans na wygraną. Pierwsze losowanie nagród już 7 maja!
 
Regulamin loterii dostępny jest na ????https://loteria.spis.gov.pl
21-04-2021

Program „WzMOCnij swoje otoczenie"

Ilustracja do informacji: Program „WzMOCnij swoje otoczenie"
W gminie Międzyrzecz ruszył nabór do pierwszej tury III edycji programu dobrosąsiedzkiego „WzMOCnij swoje otoczenie”, w którym samorządy, ich jednostki budżetowe oraz lokalne organizacje pozarządowe mogą ubiegać się o granty w kwocie do 20 tys. zł na realizację projektów społecznych wprowadzających korzystne i długotrwałe zmiany w ich otoczeniu. Wnioski grantowe przyjmujemy do 17 maja.
 
 
Celem WSO jest wsparcie najlepszych pomysłów związanych z rozwojem wspólnej przestrzeni publicznej, aktywizacją społeczną mieszkańców oraz poprawą jakości ich życia i bezpieczeństwa. Uczestnicy programu mogą ubiegać się o dofinansowanie jednej z siedmiu kategorii:
· aktywność,
· bezpieczeństwo,
· edukacja,
· rozwój wspólnej przestrzeni publicznej,
· środowisko naturalne,
· zdrowie,
· inne inicjatywy mieszczące się w celach programu.
Przykładowe cele, na które można zgłaszać projekty, zostały opisane w regulaminie programu. Co ważne, nasze propozycje stanowią tylko podpowiedź, dlatego równolegle zachęcamy do zgłaszania innych ciekawych inicjatyw, odpowiadających na potrzeby Państwa regionu.
Kompletne zgłoszenie w programie stanowi:
  • formularz zgłoszeniowy;
  • podpisane oświadczenie dotyczące eksploatacji przyszłego przedmiotu realizacji projektu;
  • ważny, posiadany przez uczestnika programu statut lub inny właściwy dokument potwierdzający działalność uczestnika (kopia dokumentu z ostatnich 6 m-cy poświadczona za zgodność z oryginałem);
  • KRS lub inne dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby podpisującej formularz zgłoszeniowy, do reprezentowania uczestnika oraz poświadczające możliwość zawierania przez uczestnika umów cywilno-prawnych, w tym zaciągania zobowiązań finansowych (kopia dokumentów  z ostatnich 6 m-cy poświadczona za zgodność oryginałem).
Komplet dokumentów jest do pobrania ze strony: https://wzmocnijotoczenie.pl/zasady/.
16-04-2021

Informacja o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 11b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że 27 kwietnia 2021 r. o godz. 8.00 odbędzie się XXXV sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu. Sesja przeprowadzona zostanbie w trybie zdalnym.
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Sprawozdania z działalności spółek gminnych: Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, Międzyrzeckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Zakładu Energetyki Cieplnej, Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Przedsiębiorstwa Produkcji Betonów „PUBR” za 2020 rok.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2021-2024 (projekt nr 1).
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 2).
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 3).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 4).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 5).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 6).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 7).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 8).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 9).
  13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 10).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 11).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 12).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2021 (projekt nr 13).
  17. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2021-2030 (projekt nr 14).
  18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat (projekt nr 15).
  19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres do 3 lat (projekt nr 16).
  20. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 17).
  21. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 18).
  22. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 19).
  23. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy (projekt nr 20).
  24. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk oraz sezonu kąpielowego na terenie Gminy Międzyrzecz na rok 2021 (projekt nr 21).
  25. Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Rady Miejskiej w Międzyrzeczu (projekt nr 22).
  26. Raport z działań Gminy Międzyrzecz na rzecz Przeciwdziałania Narkomanii w 2020 roku.
  27. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny.
  28. Informacja Starosty Międzyrzeckiego na temat funkcjonowania Szpitala Międzyrzeckiego Sp. z o.o.
  29. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  30. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  31. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  32. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  33. Zamknięcie obrad sesji
Przewodnicząc Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
Katarzyna Budych