Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

18-05-2021

Nabór dokumentów do projektu „Lubuski Biznes ma Power”

Ilustracja do informacji: Nabór dokumentów do projektu „Lubuski Biznes ma Power”
Informujemy o  trwającym od 17.05.2021 do 04.06.2021 naborze Dokumentów rekrutacyjnych do  udziału w Projekcie pn. „Lubuski Biznes ma POWER”, który adresowany jest do osób w wieku 18-29 lat z woj. lubuskiego, celem uzyskania przez nich Dotacji na utworzenie działalności gospodarczej w wysokości 23.050 zł oraz 6 m-cznego wsparcia pomostowego w wysokości 2.600,00 zł netto/w każdym miesiącu.
 
Informujemy, że proces rekrutacyjny dla osób starających się o uzyskanie dotacji na utworzenie działalności gospodarczej, obejmujący nabór: Formularz rekrutacyjny (Zał. nr 1 do Regulaminu Rekrutacji Uczestników Projektu „Lubuski Biznes ma POWER”) oraz Załącznik nr 4 oraz Załącznik nr 5 rozpocznie się w dniu 17.05.2021 o godz. 8:00, a zakończy w dniu 04.06.2021 o godz. 16:00.
 
Dokumenty rekrutacyjne należy składać osobiście w Biurze Projektu:
Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej,
ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra,
czynnym w czasie trwania naboru Formularzy
rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-16:00
oraz w Filii Biura Projektu:
Angelika Sznabel Akapit,
ul. Długosza 22a/1, 68-200 Żary,
czynnej w trakcie trwania naboru Formularzy
rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-15:30
lub za pośrednictwem poczty lub przesyłką kurierską na adres:
Angelika Sznabel Akapit, ul. Sarnia 17, 68-200 Żary
lub elektronicznie na adres e-mail: e-mail.
 
Zgodnie z § 7 pkt. 4 Regulaminu Rekrutacji Uczestników Projektu, w przypadku
wpłynięcia liczby wniosków dwukrotnie przekraczającej planowaną liczbę Uczestników
Projektu Beneficjent zastrzega sobie prawo do skrócenia terminu naboru. Beneficjent
poinformuje o terminie zakończenia przyjmowania Formularzy rekrutacyjnych na
stronie internetowej co najmniej 1 dzień przed zakończeniem naboru Formularzy
rekrutacyjnych.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
+48 531 477 970, +48 533 496 716
oraz adresem e-mail: e-mail
Dokumenty Rekrutacyjne dostępne do pobrania na stronach:
18-05-2021

Manewry Renegade/Sarex21

Ilustracja do informacji: Manewry Renegade/Sarex21
W dniach 17-21 maja 2021 r. odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne Renegade/Sarex-21 z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom terrorystycznym z powietrza oraz prowadzenia akcji poszukiwawczo-ratowniczych na obszarze lądowym i morskim.
 
 
W trakcie ćwiczenia przeprowadzone zostaną cztery epizody. Pierwszy będzie dotyczył uprowadzenia cywilnego statku powietrznego, jako możliwego środka ataku o charakterze terrorystycznym, stanowiącego zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Drugim z epizodów będzie operacja masowej ewakuacji (ang. MASSEVAC) w związku z kolizją dwóch okrętów z poszkodowanymi osobami na płonących i tonących jednostkach. Scenariusz zakłada przeprowadzenie akcji ratowniczej, ratowanie mienia wojskowego oraz transport poszkodowanych do placówek medycznych. Kolejne dwa epizody będą związane z przeprowadzeniem akcji poszukiwawczo - ratowniczych po zdarzeniach lotniczych (aplikacyjne rozbicie się statków powietrznych w terenach trudno dostępnych).

Głównym celem ćwiczenia jest sprawdzenie zdolności Sił Zbrojnych RP i układu pozamilitarnego, jako elementów systemu bezpieczeństwa państwa, do przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym właściwym dla systemu obrony powietrznej oraz ratownictwa lotniczego i morskiego. Organizatorem przedsięwzięcia jest Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych im. gen. Bronisława Kwiatkowskiego.

Przedsięwzięcie szkoleniowe będzie rozgrywane w przestrzeni powietrznej RP oraz na obszarach województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i mazowieckiego.

W ćwiczeniu wezmą udział między innymi następujące podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo w państwie oraz prowadzenie działań ratowniczych i ratunkowych: Dowództwo Operacyjne RSZ z podporządkowanymi centrami i ośrodkami, Dowództwo Generalne RSZ z podległymi jednostkami wojskowymi, Żandarmeria Wojskowa, Wojska Obrony Terytorialnej, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Polski Czerwony Krzyż oraz podchorążowie uczelni wojskowych.
18-05-2021

Informacja Starostwa Powiatowego

Ilustracja do informacji: Informacja Starostwa Powiatowego
Gdy w dowodzie rejestracyjnym nie ma już miejsca na kolejną pieczątkę z przeglądu, to nie ma obowiązku wymiany dowodu rejestracyjnego. Podczas przeglądu diagnosta wpisze do Centralnej Ewidencji Pojazdów termin nowego badania, a dodatkowo wyda zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym. To zaświadczenie zastępuje pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym (w przypadku, gdy nie ma już miejsca na jej umieszczenie).

 
Jeżeli natomiast kupił lub sprzedał Pan/ Pani samochód zarejestrowany w Polsce należy dokonać zgłoszenia zbycia/ nabycia w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu zgłosić to do urzędu.
Nie trzeba jednak przyjeżdżać, ponieważ można to zrobić online

Za niedopełnienie tego obowiązku w wyznaczonym terminie (30 dni od podpisania umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub umowy darowizny pojazdu) można zapłacić karę od 200 do 1000 zł.
 
WARTO PAMIĘTAĆ:
  • zbycie pojazdu zgłasza jego dotychczasowy właściciel, który np. sprzedał go lub darował innej osobie,
  • nabycie pojazdu zgłasza nowy właściciel pojazdu,
  • zbycie lub nabycie zgłaszają obie strony – zarówno dotychczasowy, jak i nowy właściciel pojazdu.
W związku z pandemią – do końca 2020 roku – czasowo wydłużono termin zgłaszania zbycie/nabycie pojazdu z 30 do 180 dni. WAŻNE! Od początku stycznia 2021 r. ponownie jednak obowiązuje krótszy, 30-dniowy, termin. Tym bardziej warto korzystać z naszej e-usługi, która jest coraz popularniejsza.
MOŻNA TO ZROBIĆ NIE WYCHODZĄC Z DOMU. Aby dokonać tej formalności online należy założyć profil zaufany, dzięki któremu można potwierdzić w internecie swoją tożsamość (strona https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany)
Należy przygotować:
  • dane pojazdu, którego nabycie lub zbycie chcecie zgłosić (markę, typ - jeśli jest, model, numer VIN, dotychczasowy numer rejestracyjny). Znajdziecie je np. w dowodzie rejestracyjnym, umowie kupna-sprzedaży lub na fakturze VAT,
  • dane zbywcy lub nabywcy pojazdu,
  • skan lub zdjęcie dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu, np. umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub umowę darowizny pojazdu.
Na portalu GOV.pl w zakładce Kierowcy i pojazdy dostępna jest e-usługa:
 
Oto szczegóły:
Krok 1: należy wejść na stronę GOV.pl i profilem zaufanym zalogować się do konto Mój GOV (prawy górny róg ekranu).
Krok 2: po zalogowaniu należy wybrać sekcję Usługi dla obywatela (w pasku z lewej strony), a w niej kategorię Kierowcy i pojazdy (trzecia od góry). Po rozwinięciu się spisu e-usług należy wybrać i kliknąć w Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online).
Krok 3: System poprosi o odpowiedź na pytanie - co chcesz zgłosić – zbycie czy nabycie pojazdu?
W zależności od odpowiedzi przekieruje bezpośrednio do odpowiedniej e-usługi. Kliknij przycisk „Wyślij zgłoszenie”.
Krok 4: Wpisz dane pojazdu i dołącz skan dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu.
Krok 5: Sprawdź lub uzupełnijcie swoje dane.
Krok 6: Podaj dane zbywcy lub nabywcy.
Krok 7: Zaadresuj formularz zawiadomienia. Zgłoszenie powinno trafić do wydziału komunikacji urzędu, w którym zarejestrowany jest pojazd.
Krok 8: Sprawdź formularz zawiadomienia, podpisz profilem zaufanym i wyślij. Wyświetli się komunikat, że zawiadomienie zostało wysłane. Na swoją skrzynkę na koncie Mój Gov zostanie przesłane urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
Uwaga! To jedyny dokument potwierdzający złożenie zawiadomienia.
WAŻNE: swoją skrzynkę na Mój GOV można znaleźć po zalogowaniu się do konta Mój GOV (patrz Krok 1) - w menu po lewej stronie, sekcja Moja skrzynka.
Usługa jest bezpłatna. Zgłoszenie zostanie zarejestrowane od razu, gdy pismo trafi do urzędu.
18-05-2021

Informacja o sesji Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Informacja o sesji Rady Miejskiej
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze. zm.) oraz art. 15zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842 ze zm.) informuję, że 25 maja 2021 r. o godz. 9.00 odbędzie się XXXVI sesja Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
 
Porządek obrad:
 
  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Porządek obrad.
  3. Sprawozdanie z działalności gminnych jednostek za 2020 rok: Gminnego Zespołu Oświaty, Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku, Ośrodka Pomocy Społecznej, Środowiskowego Domu Samopomocy, Międzyrzeckiego Ośrodka Kultury, MRU Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, Zakładu Gospodarki Lokalowej w Międzyrzeczu.
  4. Ocena zasobów pomocy społecznej.
  5. Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi w 2020 roku.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy części nieruchomości gruntowej na okres do 5 lat oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 1).
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 2).
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 3).
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu części nieruchomości zabudowanej na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 4).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 5).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 6).
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 7).
  13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 8).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 9).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości na czas nieokreślony oraz na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia tej umowy  (projekt nr 10).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gminnej (projekt nr 11).
  17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie od Skarbu Państwa nieruchomości położonych w m. Pniewo, obrębie 0017 Kaława (projekt nr 12).
  18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na czas nieoznaczony (projekt nr 13).
  19. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania w roku 2021 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowalne przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków położonych na terenie gminy Międzyrzecz (projekt nr 14).
  20. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2020 (projekt nr 15).
  21. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2021-2030 (projekt nr 16).
  22. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu (projekt nr 17).
  23. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
  24. Informacja Przewodniczącego Rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
  25. Interpelacje i zapytania na piśmie.
  26. Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady i informacje.
  27. Zamknięcie obrad sesji.

    Przewodnicząca Rady Miejskiej w Międzyrzeczu
    Katarzyna Budych
17-05-2021

Organizacja szkoleń dla rolników

Ilustracja do informacji: Organizacja szkoleń dla rolników
Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku Oddział w Lubniewicach informuje, że w związku z panującą pandemią organizuje dla rolników i osób zainteresowanych szkolenia rolnicze w trybie online oraz stacjonarne.
 
 
17-05-2021

Rachmistrzowie spisowi podczas Narodowego Spisu Powszechnego 2021

Ilustracja do informacji: Rachmistrzowie spisowi podczas Narodowego Spisu Powszechnego 2021
Nie spisałeś się przez Internet lub na infolinii spisowejMoże do Ciebie zadzwonić rachmistrz spisowy. Chcesz sprawdzić jego tożsamośćMożesz to zrobić poprzez:
 
Pamiętaj, że:
 
• Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88 lub numeru Infolinii Spisowej 22 279 99 99
 
• Rachmistrz nie zapyta Cię o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej. Takie pytania mogą wskazywać na próbę wyłudzenia danych.
 
• W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, zaistniały incydent niezwłocznie zgłoś na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.
14-05-2021

Konkurs kulinarny "Bitwa Regionów"

Ilustracja do informacji: Konkurs kulinarny "Bitwa Regionów"
Konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich "Bitwa Regionów".
 
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza do wzięcia udziału w kolejnej edycji  konkursu kulinarnego ,,Bitwa Regionów”. Organizatorem wydarzenia jest KOWR pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
 
VI edycja „Bitwy Regionów” to ogólnopolski konkurs kulinarny, w którym reprezentacje Kół Gospodyń Wiejskich przygotowują regionalną potrawę w oparciu o własną recepturę i rodzime produkty.
 
Celem przedsięwzięcia  jest promowanie regionalnych potraw, a także bogactwa i różnorodności lokalnych tradycji kulinarnych.
        
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu wraz z regulaminem dostępne są na stronie www.bitwaregionow.pl.
 
Zapraszamy również do obejrzenia filmu instruktażowego dla Kół Gospodyń Wiejskich mających chęć udziału w konkursie kulinarnym "Bitwa Regionów" pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=5l3ayuxYSlg).
14-05-2021

Narodowy Spis Powszechny 2021

Ilustracja do informacji: Narodowy Spis Powszechny 2021
Usługa tłumacza języka migowego poprzez aplikację.
 
Certyfikowany tłumacz języka migowego dostępny będzie w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
 
 
Dostęp do tłumacza języka migowego w poniższym linku:
 

 
13-05-2021

Ogłoszenie o konkursie

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o konkursie
Konkurs na wykonanie koncepcji zagospodarowania Targowiska Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
 
Burmistrz Międzyrzecza zaprasza do wzięcia udziału w konkursie na wykonanie koncepcji zagospodarowania Targowiska Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Informacje dotyczące ogłoszenia konkursu dostępne są na stronie:
 
12-05-2021

Projekt Fundacji Civis Polonus i Związku Miast Polskich

Ilustracja do informacji: Projekt Fundacji Civis Polonus i Związku Miast Polskich
Fundacja Civis Polonus i Związek Miast Polskich rozpoczynają realizację projektu „Mocniejsze NGOsy dla edukacji i aktywności obywatelskiej młodych”, który pomoże samorządowcom odpowiedzieć na poniższe pytania.
 
 
A to, jaka ona będzie, w dużej mierze zależy od młodych ludzi, którzy mieszkają na terenie gminy, miasta czy powiatu. Jak sprawić, żeby młodzi ludzie nie planowali wyjazdu z rodzinnych stron, jak tylko skończą edukację? Jak budować w młodych ludziach poczucie odpowiedzialności za lokalne sprawy, a z drugiej strony, jak włączać ich dialog z włodarzami i uwzględniać ich głos, planując i realizując lokalne polityki? W jakich ważnych sprawach młodzież może być sojusznikiem wójta, burmistrza czy prezydenta?

Badania wskazują, że młodzi w Polsce nie czują się w pełni obywatelami i nie korzystają w wystarczający sposób ze swoich praw. Niemal połowa z nich nie interesuje się sprawami publicznymi oraz uważa, że nie ma wpływu na sprawy swojego miasta. W polskich szkołach brakuje dobrej edukacji obywatelskiej, która w pełni rozwija wiedzę i umiejętności potrzebne świadomym i aktywnym obywatelom. Mamy jednak w naszym kraju wiele organizacji społecznych zajmujących się aktywizacją obywatelską młodzieży i wiele samorządów, które zdają sobie sprawę, jak ważne dla demokracji i dla społeczności lokalnych jest angażowanie młodych ludzi w sprawy publiczne i wsłuchiwanie się w ich głos. Organizacje społeczne i jednostki samorządu terytorialnego mogą więc budować partnerstwa, których celem byłoby rozbudzanie w młodych zainteresowania sprawami publicznymi i chęci do działania.

Projekt adresowany jest do organizacji społecznych i jednostek samorządu terytorialnego do 100 000 mieszkańców z województw podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego, podlaskiego i kujawsko-pomorskiego.

Oferta bezpłatnych działań dla przedstawicieli JST w ramach projektu:
- konferencja online 10 czerwca 2021 roku - opowiemy o korzyściach płynących ze współpracy między organizacjami społecznymi i samorządami; zaprezentujemy także 5 ekspertyz na temat znaczenia młodych ludzi dla tak kluczowych obszarów jak lokalne zmiany demograficzne, finanse samorządów, rozwój lokalny, zielona transformacja na szczeblu samorządowym, edukacja. Ekspertyzy przygotują wysokiej klasy specjaliści i będą one dostępne bezpłatnie dla samorządowców z całej Polski;

- seminaria szkoleniowe na temat tworzenia partnerstw JST-NGO dla organizacji i samorządów w każdym z 5 województw objętych projektem - o korzyściach i płaszczyznach współdziałania oraz formach i zasadach takiego partnerstwa (jesień 2021-wiosna 2022);

- szkolenia dla 8 par organizacji pozarządowych i samorządów, które zechcą zbudować z nami modelowe partnerstwa (2022 rok).

Więcej informacji o projekcie:

Fundacja Civis Polonus: civispolonus.org.pl
Związek Miast Polskich: www.miasta.pl