Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

26-11-2019

Młodzi wzięli władzę w swoje ręce

Ilustracja do informacji: Młodzi wzięli władzę w swoje ręce
W ratuszu odbyła się pierwsza sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej czwartej kadencji. Jej przewodniczącą została Natalia Nadolna.
 
Kadencje Młodzieżowych Rad Miejskich trwają rok. W poniedziałek,  po południu w sali narad Urzędu Miejskiego odbyła się pierwsza sesja RMN czwartej kadencji. Otworzył ją przewodniczący poprzedniej rady Konrad Obst, który podsumował jej działalność oraz podziękował za pomoc urzędnikom, nauczycielom i dyrektorom szkół.
 
W sesji uczestniczyli m.in. przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych oraz  burmistrz Remigiusz Lorenz, którzy podziękowali radnym poprzedniej kadencji, a ich następcom życzyli sukcesów, wytrwałości i ciekawych pomysłów. Wręczyli też dyplomy ustąpującym radnym, a nowym zaświadczenia o wyborze na radnego.
 
- Jeśli będzie mieli dużo pomysłów, na pewno możecie liczyć na wsparcie z naszej strony – zapewniał burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
W młodzieżowym parlamencie zasiada 12 uczniów szkół podstawowych, zasadniczych i średnich z gminy Międzyrzecz. O stanowisko szefowej rywalizowały trzy kandydatki. Najwięcej głosów dostała Natalia Nadolna z Technikum nr 1 Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego. Jej zastępcą została Maja Siuda ze Szkoły Podstawowej nr 3, a sekretarzem Weronika Milewska ze Szkoły Podstawowej nr 4.
 
Gratulujemy młodym radnym oraz przyłączamy się do życzeń przewodniczącej i burmistrza. 
26-11-2019

Szukamy właścicieli psów

Ilustracja do informacji: Szukamy właścicieli psów
W piątek pod szpitalem w Międzyrzeczu przy ul. Konstytucji 3 Maja 35 znaleziono dwa psy. Jeden z nich miał smycz i obroże.
 
Właścicieli czworonogów prosimy o kontakt z Urzędem Miejskim pod numerami telefonów:  95 742 69 85, kom. 511 199 924.
 
25-11-2019

Informacja o ofercie organizacji pozarządowej

Ilustracja do informacji: Informacja o ofercie organizacji pozarządowej
 
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że do tutejszego Urzędu wpłynęła oferta Stowarzyszenia Amazonek w Międzyrzeczu, na realizację zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia pt. Pomoc rehabilitacyjna dla amazonek.
 
Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz. 688 ze zm.) na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Zgodnie z art. 19a ust. 4 każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. Wszelkie uwagi dot. oferty prosimy zgłaszać do tutejszego Urzędu: tel. 95 742 69 68, lub pocztą elektroniczną e-mail.
 
22-11-2019

Informacja o zamknięciu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (24,27 grudnia)

Ilustracja do informacji: Informacja o zamknięciu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (24,27 grudnia)
Informujemy, że w dniu 24 grudnia (wtorek) i 17 grudnia (piątek) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny. Odpady przywozić będzie mozną w dniu 23 listopada (sobota) w godzinach 7:00-15:00.
 
 
21-11-2019

Miasto przejęło dwie działki i chce je zagospodarować

Ilustracja do informacji: Miasto przejęło dwie działki i chce je zagospodarować
Gmina przejęła dwie działki koło rodzinnego ogródka Piastowski przy ul Reymonta. Burmistrz Remigiusz Lorenz zapowiada, że władze miejskie uporządkują teren na potrzebny działkowców.

Przejęte przez gminę działki mają ponad 1,3 tys. metrów kwadratowych powierzchni.  Sąsiadują z Rodzinnym Ogrodem Działkowym Piastowski. Ich poprzednim właścicielem był Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa – dawna Agencji Nieruchomości Rolnych.

– Od kilku dni są już własnością gminy. Dostaliśmy je za darmo– zaznacza Dorota Nowak z Wydziału Gospodarki Mieniem w międzyrzeckim ratuszu.

Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że procedury związane z przejęciem nieruchomości trwały kilka lat. – Będziemy szukać pieniędzy na ich zagospodarowanie  na potrzeby działkowców.  Do tej pory nic nie mogliśmy tam zrobić, bo nie byliśmy właścicielami gruntów – dodaje R. Lorenz.
21-11-2019

Sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej

Ilustracja do informacji: Sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej
Przewodniczący Młodzieżowej Rady Miejskiej III Kadencji Konrad Obst  zwołuję I sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 25 listopada 2019 r. o godz. 16.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Zawiadomienie o sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu. 
 
Zgodnie z § 8 pkt 1 Statutu Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu zwołuję I sesję Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, która odbędzie się 25 listopada 2019 r. o godz. 16.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
Porządek obrad:
 
1. Otwarcie I sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu IV kadencji.
       2, Podsumowanie pracy Młodzieżowej Rady Miejskiej III kadencji.
       3. Złożenie ślubowania przez radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej.
4. Porządek obrad.
5. Wybór Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
6. Wybór Wiceprzewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
7. Wybór  Sekretarza Młodzieżowej Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
       8. Wolne wnioski i informacje.
       9. Zamknięcie obrad.


 
21-11-2019

Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. na kadencję 2020-2023

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. na kadencję 2020-2023
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że Prezes Sądu Okręgowego w Gorzowie Wlkp. pismem z dnia 15 listopada 2019 r. zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej w Międzyrzeczu o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy w Sądzie Rejonowym w Gorzowie Wlkp.  – 1 osoba.
 
Termin zgłaszania kandydatów 19 grudnia 2019 r.
 
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy kandydaci na ławników powinni wykazywać się szczególną znajomością spraw pracowniczych.
 
Przy wyborach łaników zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U z 2019 r., poz. 52 ze zm.)
Ustawa stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
  1.  posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
  2. jest nieskazitelnego charakteru;
  3.  ukończył 30 lat i nie przekroczył 70 lat;
  4.  jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
  5. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
  6. posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
Ławnikami nie mogą być:
  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy;
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy;
  6. duchowni;
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej;
  9. radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
 
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 357 ze zm.), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
  5. dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dokumenty wymienione w punktach 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
 
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny, PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest pierwsza osoba wymieniona na ww. liście.
 
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Karnego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa (art. 162 §7 i § 8 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych). Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika (art. 162 §7a ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych).
Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły po upływie terminu i nie spełniają wymagań formalnych określonych w ustawie pozostawia się bez dalszego biegu.
 
KARTA ZGŁOSZENIA KANDYDATA NA ŁAWNIKA dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu http://www.bip.miedzyrzecz.pl, w Biurze Rady Miejskiej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, www.ms.gov.pl (http://bip.ms.gov.pl/pl/ministerstwo/sady-powszechne).
Szczegółowych informacji w sprawie wyboru ławników udziela oraz zgłoszenia przyjmuje:

Biuro Rady Miejskiej w Międzyrzeczu,
Rynek 1, pok. 203, tel. (095) 742 69 34 lub (095) 742 69 88
Poniedziałek 9.00 - 17.00 Wtorek - Piątek 7.00 - 15.00 
 
(-) Burmistrz Międzyrzecza
    Remigiusz Roch Lorenz
21-11-2019

Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023

Ilustracja do informacji: Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że Prezes Sądu Okręgowego w Gorzowie Wlkp. pismem z dnia 12 listopada 2019 r. zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej w Międzyrzeczu o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników na kadencję 2020-2023 do orzekania w Sądzie Rejonowym w Międzyrzeczu – 2 osoby.
 
 
Termin zgłaszania kandydatów 14 grudnia 2019 r.
 
Przy wyborach łaników zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U z 2019 r., poz. 52 ze zm.)
 
Ustawa stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
  1.  posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
  2. jest nieskazitelnego charakteru;
  3.  ukończył 30 lat i nie przekroczył 70 lat;
  4.  jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
  5. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
  6. posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
Ławnikami nie mogą być:
  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy;
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy;
  6. duchowni;
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej;
  9. radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 357 ze zm.), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
  5. dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dokumenty wymienione w punktach 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny, PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest pierwsza osoba wymieniona na ww. liście.
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Karnego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa (art. 162 §7 i § 8 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych). Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika (art. 162 §7a ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych).
Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły po upływie terminu i nie spełniają wymagań formalnych określonych w ustawie pozostawia się bez dalszego biegu.
KARTA ZGŁOSZENIA KANDYDATA NA ŁAWNIKA dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu http://www.bip.miedzyrzecz.pl, w Biurze Rady Miejskiej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, www.ms.gov.pl (http://bip.ms.gov.pl/pl/ministerstwo/sady-powszechne).
Szczegółowych informacji w sprawie wyboru ławników udziela oraz zgłoszenia przyjmuje:
 
Biuro Rady Miejskiej w Międzyrzeczu,
Rynek 1, pok. 203, tel. (095) 742 69 34 lub (095) 742 69 88
Poniedziałek 9.00 - 17.00 Wtorek - Piątek 7.00 - 15.00 
 
 
(-) Burmistrz Międzyrzecza
      Remigiusz Roch Lorenz
20-11-2019

Indywidualne, bezpłatne konsultacje na temat Funduszy Europejskich

Ilustracja do informacji: Indywidualne, bezpłatne konsultacje na temat Funduszy Europejskich
Pracownicy Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Gorzowie Wlkp., zapraszają na bezpłatne konsultacje. Będzie to okazja do rozmów ze specjalistą na temat wsparcia m.in. na założenie firmy lub jej rozwój. Dla organizacji pozarządowych i gmin to szansa na przegląd aktualnych konkursów na dofinansowanie ich projektów. Ponadto każdy chętny dowie się o bezpłatnych projektach, w których może uczestniczyć. 
 
Konsultacje odbędą się 26 listopada 2019 r. w godz. od 12.30 do 15.00 w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyrzeczu przy ulicy Rynek 1.
 
Szczegółowe informacje na temat konsultacji udziela:
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Gorzowie Wlkp.
ul. Władysława Sikorskiego, pokój nr 115
tel. 95 7390-377, -378, -380, -386;
e-mail: lpi~@~lubuskie~.~pl
 
 
 
20-11-2019

Dotacja z Programu „Niepodległa”

Ilustracja do informacji: Dotacja z Programu „Niepodległa”
Biuro Programu „Niepodległa” zaprasza do składania wniosków na dofinansowanie wydarzeń w 2020 roku. O dotacje mogą się ubiegać samorządowe instytucje kultury i organizacje pozarządowe. Nabór potrwa do 9 grudnia br. do godziny 15.59. 
 
Środki z Programu Dotacyjnego  Niepodległa  są przeznaczone na wydarzenia, które nawiązują do setnej rocznicy odzyskania  niepodległości i odbudowy polskiej państwowości, w których istotną rolę odgrywa pamięć regionalna związana z różnymi drogami poszczególnych dzielnic kraju prowadzącymi do niepodległości. 
 
Realizowane w ramach programu zadania powinny wzmacniać poczucie wspólnoty w oparciu o wartości wpisane w polską tradycję państwową i narodową – wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka.
 
Budżet programu dotacyjnego „Niepodległa” w 2020 roku wynosi 6 mln zł, a  dofinansowanie może wynieść od 10 tys. do 100 tys. złotych . Poziom dofinansowania nie może przekroczyć 85 proc. całości  budżetu zadania.  Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania: od 1 lutego do 20 listopada 2020 r. 
 
Wnioski należy składać poprzez formularz w systemie Witkac.pl