02-04-2024
Nadanie sztandaru dla Szkoły Podstawowej nr 6
„Ojczyzna”, „Nauka” i „Cnota” – takie wartości wyhaftowano na ufundowanym przez rodziców sztandarze, który został przekazany Szkole Podstawowej nr 6 im. Adama Mickiewicza. Gratulacje i życzenia złożył uczniom, dyrekcji i nauczycielom burmistrz Remigiusz Lorenz.
Uroczyste przekazanie sztandaru odbyło się w środę, 27 marca, w sąsiadującej z „szóstką” hali sportowo-widowiskowej. Dyrektor SP 6 Krzysztof Marzec zaznaczał, że to bardzo ważny dzień w życiu szkolnej społeczności. – W czerwcu minionego roku patronem szkoły został nasz wybitny wieszcz Adam Mickiewicz – przypominał.
Podczas swojego przemówienia burmistrz Remigiusz Lorenz podkreślał, że sztandar jest symbolem szkoły oraz wyhaftowanych na nim wartości: Ojczyzny, Nauki i Cnoty.
Po poświęceniu sztandaru przez proboszcza parafii pw. Pierwszych Męczenników Polski ks. Kamila Szymczaka (SAC) przedstawicielki Rady Rodziców przekazały go uczniom z pocztu sztandarowego. Po prezentacji przed uczniami, nauczycielami i gośćmi odbyło się uroczyste wyprowadzenie sztandaru, natomiast ostatnim akordem wydarzenia były występy młodych artystów z ”szóstki”.
28-03-2024
Młodzi muzycy oczarowali jurorów i publiczność
Ponad 90 młodych muzyków z całego kraju wzięło udział w III Ogólnopolskim Konkursie Smyczkowym, który odbył się w Państwowej Szkole Muzycznej I Stopnia w Międzyrzeczu. Laureaci otrzymali nagrody ufundowane i wręczone m.in. przez burmistrza Remigiusza Lorenza.
W trwającym dwa dni III Ogólnopolskim Konkursie Smyczkowym im. Wandy i Kazimierza Wiłkomirskich wystartowało 93 muzyków z 28 miejscowości z całego kraju. Organizatorem muzycznego wydarzenia była kierowana przez Małgorzatę Telegę-Nowakowską Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wandy Wiłkomirskiej – jedyna szkoła artystyczna w naszej gminie i powiecie.
Artystyczny poziom poszczególnych prezentacji oceniała komisja, kierowana przez prof. Marcina Murawskiego. Przed ogłoszeniem wyników przewodniczący jury zaznaczał wysoki poziom artystyczny konkursu oraz złożył gratulacje laureatom i podziękował organizatorom. Wśród laureatów i wyróżnionych nie zabrakło też przedstawicieli gospodarzy, czyli uczniów międzyrzeckiej szkoły muzycznej.
Impreza odbyła się pod patronatem m.in. burmistrza Międzyrzecza Remigiusza Lorenza, który wziął udział w podsumowaniu konkursu oraz wręczył jego laureatom ufundowane przez siebie nagrody. Złożył też podziękowania dyrektorce szkoły Małgorzacie Teledze-Nowakowskiej. – Gratuluję wszystkim wyróżnionym i laureatom, a także ich rodzicom i nauczycielom. Dzięki wam nasze miasto jest ważnym punktem na kulturalno-artystycznej mapie naszego regionu – komentuje R. Lorenz.
28-03-2024
Przed kilkoma laty radni gminni przychylili się do pomysłu burmistrza Remigiusza Lorenza dotyczącego odnowienia floty strażackich samochodów w naszej gminie i od tej pory planując budżet na przyszły rok zabezpieczają w nim pieniądze na zakup nowego pojazdu dla którejś z jednostek OSP w naszej gminie. – Kupujemy je po wcześniejszym uzyskaniu rządowych dotacji. W ten sposób w ciągu ostatnich trzech lat do naszej gminy trafiły trzy nowe samochody ratowniczo-gaśnicze – zaznacza burmistrz.
Co się działo w Międzyrzeczu w kadencji 2018-2024?
„Hrabina” służy w Bukowcu: Koszt: 1 mln. zł, dotacje: 510 tys. zł
Przed kilkoma laty radni gminni przychylili się do pomysłu burmistrza Remigiusza Lorenza dotyczącego odnowienia floty strażackich samochodów w naszej gminie i od tej pory planując budżet na przyszły rok zabezpieczają w nim pieniądze na zakup nowego pojazdu dla którejś z jednostek OSP w naszej gminie. – Kupujemy je po wcześniejszym uzyskaniu rządowych dotacji. W ten sposób w ciągu ostatnich trzech lat do naszej gminy trafiły trzy nowe samochody ratowniczo-gaśnicze – zaznacza burmistrz.
Pierwszy w tej kadencji nowy samochód strażacki zamustrował się w styczniu 2022 r. na służbę w OSP w Bukowcu. To średni wóz ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Scanii, który miejscowi nazwali „Hrabiną”. Miał bardzo huczne przywitanie w Bukowcu: mieszkańcy i strażacy witali go racami i okrzykami radości. - Niech ten pojazd służy Wam jak najdłużej – życzył im burmistrz Remigiusz Lorenz.
28-03-2024
Kierowany przez Agnieszkę Czaczkowską Dom Dziennego Pobytu Senior Plus jest drugim domem dla ponad 30 seniorów, którzy podczas odbywających się w nim zajęć rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia. W środę, 27 marca, wzięli udział w Spotkaniu Wielkanocnym, podczas którego mogli skosztować pysznych świątecznych potraw oraz podzielić się z innymi kultywowanymi w ich domach tradycjami wielkanocnymi.
Seniorów odwiedzili dyrektor OPS Ewelina Niwald-Burzuśnian i burmistrz Remigiusz Lorenz, którzy życzyli im zdrowia oraz spokojnych, rodzinnych świąt, hojnego zajączka i mokrego dyngusa.
Wielkanocne spotkanie w Domu „Senior Plus”
Uczestnicy zajęć odbywających się w Domu Dziennego Pobytu „Senior Plus” wzięli dziś udział w spotkaniu wielkanocnym. Świąteczne życzenia złożyli im m.in. dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Ewelina Niwald-Brzuśnian i burmistrz Remigiusz Lorenz.
Kierowany przez Agnieszkę Czaczkowską Dom Dziennego Pobytu Senior Plus jest drugim domem dla ponad 30 seniorów, którzy podczas odbywających się w nim zajęć rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia. W środę, 27 marca, wzięli udział w Spotkaniu Wielkanocnym, podczas którego mogli skosztować pysznych świątecznych potraw oraz podzielić się z innymi kultywowanymi w ich domach tradycjami wielkanocnymi.
Seniorów odwiedzili dyrektor OPS Ewelina Niwald-Burzuśnian i burmistrz Remigiusz Lorenz, którzy życzyli im zdrowia oraz spokojnych, rodzinnych świąt, hojnego zajączka i mokrego dyngusa.
28-03-2024
Informacja o przetargu
Ogłoszenia o przetargach na nieruchomości.
Wyciąg z ogłoszenia o I przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż:
1. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/34 o pow. 0,1386 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 234.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 190.243,90 zł, podatek VAT (23%) 43.756,10 zł
Wysokość wadium: 24.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
2. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/35 o pow. 0,1258 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 212.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 172.357,72 zł, podatek VAT (23%) 39.642,28 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
3. nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/36 o pow. 0,1295 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 219.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto178.048,78 zł, podatek VAT (23%) 40.951,22 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 14 maja 2024 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
4. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/48 o pow. 0,1389 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
4. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/48 o pow. 0,1389 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00045797/0, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 212.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 172.357,72 zł, podatek VAT (23%) 39.642,28 zł
Wysokość wadium: 22.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 10:00 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
5. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/66 o pow. 0,1362 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi: 230.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 186.991,87 zł, podatek VAT (23%) 43.008,13 zł
Wysokość wadium: 23.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 10:45 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza, parter).
6. nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Alfa Kowalskiego w obrębie 0001 Międzyrzecz, oznaczonej jako działka o nr ewid. 675/67 o pow. 0,1156 ha, zapisanej w księdze wieczystej GW1M/00041507/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
Cena wywoławcza nieruchomości brutto wynosi 195.000,00 zł, w tym:
Cena gruntu netto: 158.536,59 zł, podatek VAT (23%) 36.463,41
Wysokość wadium: 20.000,00 zł
Przetarg odbędzie się w dniu 15 maja 2024 r. o godz. 11:30 w Sali Ślubów Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1 (budynek Ratusza parter).
Wadium w podanej wysokości na każdą z działek objętych niniejszym ogłoszeniem osobno należy wpłacić na konto Gminy nr 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 w BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. do dnia 08 maja 2024 r. – liczy się data wpływu na rachunek bankowy (dowody i daty wpłaty sprawdzane będą przed rozpoczęciem przetargu), w tytule przelewu należy podać nr działki, której kupnem jest się zainteresowanym oraz imię i nazwisko osoby przystępującej do przetargu.
Ogłoszenie o przetargach ustnych na sprzedaż ww. nieruchomości, w dniu 28 marca 2023 r. zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu w budynku Ratusza (ul. Rynek 1 w Międzyrzeczu) oraz opublikowano je na stronie internetowej Gminy Międzyrzecz: www.bip.miedzyrzecz
Dodatkowych informacji na temat przetargu udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, tel. 95 742 6942 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek: 9:00 – 17:00, wtorek – piątek od 7:00 – 15:00
28-03-2024
Co się działo w Gminie Międzyrzecz w kadencji 2018-2024?
Nowoczesny sprzęt dla naszych strażaków-ochotników
W Gminie Międzyrzecz działa siedem jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej. – Strażacy-ochotnicy są ważnym ogniwem systemu bezpieczeństwa w Międzyrzeczu i okolicach, dlatego zawsze mogą liczyć na finansowe wsparcie ze strony gminy. Pomagamy im w zakupach specjalistycznego sprzętu, wykorzystywanego podczas akcji ratowniczo-gaśniczych – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz, który jest prezesem gminnych struktur OSP i zasiada w prezydium powiatowym ochotniczych straży pożarnych.
Każdego roku jednostki OSP otrzymują m.in. wyposażenie, zakupione dzięki dotacjom z programu „Mały Strażak” i przy wsparciu finansowym gminy. W 2023 r. trafiły do nich m.in. ubrania, hełmy bojowe i nożyce o łącznej wartości 142 tys. zł.
– Nowoczesny sprzęt ma ogromny wpływ na komfort pracy ratowników, niosących pomoc ofiarom wypadków i pożarów. Wykorzystywany jest podczas różnych, niejednokrotnie skomplikowanych oraz niebezpiecznych akcji ratowniczo-gaśniczych. Poprawia też bezpieczeństwo mieszkańców oraz wypoczywających na terenie gminy turystów - zaznacza R. Lorenz.
Na zdjęciu: W 2023 r. do strażaków z Gorzycy trafiły cztery specjalistyczne ubrania firmy Texport.
Na zdjęciu: W 2023 r. do strażaków z Gorzycy trafiły cztery specjalistyczne ubrania firmy Texport.
28-03-2024
Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłasza XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
Szczegóły w załącznikach
26-03-2024
W międzyrzeckim ratuszu odbyła się dziś jedna z ostatnich sesji Rady Miejskiej bieżącej kadencji
To była najdłuższa kadencja w ponad trzydziestoletniej historii samorządu w naszym kraju. Trwała blisko pięć i pół roku, radni wzięli udział w tym czasie w rekordowej liczbie 77 sesji.
26-03-2024
Jest praca w OPS
Ogłoszenie o pracę: Opiekun wykonujący usługi opiekuńcze.
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko
I. Wymagania niezbędne:
Opiekunem osoby starszej/ niepełnosprawnej może być osoba, która posiada:
1) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej2), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
2) doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
4) ma nieposzlakowaną opinię, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
5) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
dodatkowo: posiadający prawo jazdy kat. B
II. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością:
1. Umiejętności skutecznego komunikowania się z osobą starszą/niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą starszą/niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. dyspozycyjność.
III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:
Usługa opiekuńcza obejmuje wspieranie osoby starszej/ niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania m.in:
1. wsparcia społecznego (np.; wsparcia w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asystenta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, integracja ze środowiskiem),
2. wsparcia w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymania higieny osobistej ( np. korzystanie z toalety, mycie głowy, mycie ciała, kąpiel, czesanie, golenie, obcinanie paznokci rąk i nóg, zmiana pozycji, np. przesiadanie się z łóżka lub na łóżko, z krzesła lub na krzesło, fotel, ułożenie się w łóżku, usadzenie w wózku, zapobieganie powstania odleżyn lub odparzeń, zmiana pieluchomajtek i wkładów higienicznych, przygotowanie i spożywanie posiłków i napojów(w tym poprzez PEG i sondę), słanie łóżka i zmiana pościeli
3.wsparcia w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( np. sprzątanie mieszkania w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci, dokonywanie bieżących zakupów (towarzyszenie osobie z niepełnosprawnością w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka, prowadzenie wózka osoby z niepełnosprawnością lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie, w przypadku samodzielnego zamieszkiwania, utrzymywanie w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.),
7.Prowadzenie niezbędnej dokumentacji
8.Współpraca z pracownikami socjalnymi i innymi pracownikami OPS w Międzyrzeczu.
IV. Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
4. druk kwestionariusza osobowego,
5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
7. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
V. Forma zatrudnienia:
1. umowa zlecenie,
2. czas pracy- od poniedziałku do soboty w godz.7.00-15.00, w sytuacjach wymagających wsparcia w dni wolne od pracy.
Pytania kierować można do Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu osobiście
Kierownik Sekcji ds. usług, realizacji programów i projektów Marlena Czekała- Dąbrowska lub pod nr telefonu 95-742-78-22.
Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Międzyrzeczu lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz do godziny 14:00 lub pocztą elektroniczną na adres: e-mail
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie i zaproszeni
na rozmowę.
na rozmowę.
Do wymaganych dokumentów proszę dołączyć następującą klauzulę poświadczoną własnoręcznym podpisem:
,, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z przepisami:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz. 530)
25-03-2024
Złotka zabłysnęły jak gwiazdy największego formatu
Spektakl taneczny „Cruella” okazał się artystycznym wydarzeniem sezonu. Tancerze Studia Tańca Gold zachwycili i skradli serca widzów, którzy nagrodzili ich występy burzliwymi brawami. Gratulacje złożył im i ich instruktorce Wiolecie Robak-Gabarkiewicz burmistrz Remigiusz Lorenz.
Niesamowita energia i perfekcyjnie wykonane układy taneczne – tak w największym skrócie można opisać dwa widowiska taneczne, które odbyły się w sobotę, 23 marca, w Międzyrzeckim Ośrodku Kultury. Sceniczne uzdolnienia tancerzy studia Gold oraz ich koleżanek z siostrzanych zespołów Remix ze Skwierzyny i Międzychodu obejrzało i oklaskiwało blisko 800 osób (Gold to po polsku Złoto, dlatego mieszkańcy nazywają artystki Złotkami). Koncerty były prezentem z okazji 12 urodzin zespołu.
Gości przywitały dyrektorka MOK Ewelina Izydorczyk-Lewy i Magdalena Kiersztan, które były też lektorkami scenicznego widowiska. W postać tytułowej Cruelli – równie utalentowanej, co apodyktycznej dyktatorki mody – wcieliła się Hanna Wajman. Wypadła rewelacyjnie, podobnie jak jej koleżanki z zespołów Gold i Remix, czego najlepszym dowodem były burzliwe brawa po zakończeniu obu spektakli.
Gratulacje artystkom złożył na scenie m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, który podziękował ich instruktorce i wręczył jej bukiet kwiatów. Zaznaczał, że zespół jest artystyczną wizytówką gminy i jej ambasadorem na rozmaitych festiwalach w kraju i za granicą. W nagrodę ufundował też wykonawcom tort.