Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

05-02-2020

Sprostowanie informacji o zakazie wstępu do lasu

Ilustracja do informacji: Sprostowanie informacji o zakazie wstępu do lasu
Sprostowanie komunikatu Lubuskiego Lekarza Weterynarii, podanego przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego o następującej treści: Proszę o przekazanie informacji poprzez wójtów do sołtysów i miejscowej ludności, o zakazie wstępu do lasu, gdyż zaczęło się zbieranie poroża, które polega na gonieniu jeleni do czasu, aż zrzuci poroże. Powoduje to niepotrzebny ruch zwierząt (w tym dzików) i ich przemieszczanie się oraz niszczenie ogrodzeń. Proszę o kontakt z policja w zakresie kontroli wstępu do lasu.
 
 
Informujemy,  że zakaz wstępu do lasów dotyczy obszarów leśnych skażonych wirusem ASF u dzików zgodnie z rozporządzeniem wojewody.
05-02-2020

Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii

Ilustracja do informacji: Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii
Informacja związana jest z aktualną sytuacją epizootyczną w zakresie Afrykańskiego Pomoru świń (ASF) i wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPA).
 
 
Informacja dotyczy firm i instytucji, obsługujących, odwiedzających, bądź wizytujących posesje, w których utrzymywane są świnie, lub drób. 
05-02-2020

Ostrzeżenie meteorologiczne

Ilustracja do informacji: Ostrzeżenie meteorologiczne
Ostrzeżenie Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowego Instytutu Badawczego dla woj. lubuskiego na dni od 4 do 7 lutego 2020 r.
 
 
04-02-2020

Zarządzenie burmistrza

Ilustracja do informacji: Zarządzenie burmistrza
Zarządzenie burmistrza w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w 2020 roku.
 
Dokumenty do pobrania
 
 
 
 
 
23-01-2020

Wkrótce ruszy budowa czterech dróg

Ilustracja do informacji: Wkrótce ruszy budowa czterech dróg
Mieszkańcy osiedla Nad Obrą przestaną narzekać na błoto i kałuże. Do końca sierpnia cztery ulice doczekają się równiej jak stół nawierzchni z kostki. Prace rozpoczną się w pierwszych dniach lutego.

Na początku lutego rozpocznie się budowa czterech dróg na osiedlu Nad Obrą (za marketem Dino). Do 30 sierpnia ulice Żołnierska, ks. inf. Henryka Guzowskiego, Alfa Kowalskiego i Sybiraków  doczekają się równej i gładkiej jak stół nawierzchni z kostki.  Mieszkańcy muszą się liczyć z utrudnieniami, związanymi z prowadzonymi tam robotami drogowymi.
 
Projekt zakłada wybudowanie dróg o łącznej długości blisko 1,5 km. Powstaną tam również chodniki, oświetlenie i kanalizacja deszczowa.  
 
Budowa osiedlowych ulic jest największą inwestycją drogową w br. w gminie Międzyrzecz. Gmina zapłaci wykonawcy 5 mln. 194 tys. zł. Dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych wynosi 2 mln. 773 tys. zł.
22-01-2020

Złote Gody w Międzyrzeczu. Zgłoś swój udział!

Ilustracja do informacji: Złote Gody w Międzyrzeczu. Zgłoś swój udział!
Urząd Stanu Cywilnego w Międzyrzeczu w organizuje we wrześniu zbiorową uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego dla par, które w 1970 r. zawarły związek małżeński.
 
W związku z powyższym prosimy Jubilatów o osobiste przybycie do USC do końca kwietnia br.  w celu zadeklarowania swego udziału w uroczystości  (USC ma swoją siedzibę na parterze Urzędu Miejskiego).
22-01-2020

Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”

Ilustracja do informacji: Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”
Polska Organizacja Turystyczna zaprasza przedsiębiorców do udziału w 8. edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”
 
Ruszył nabór do 8. edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Zapraszamy przedsiębiorców z branży turystycznej, instytucje samorządowe, hotelarzy, restauratorów, organizacje i instytucje związane z obsługą ruchu turystycznego, a także organizatorów eventów sportowych - rejestracja trwa do 31 stycznia. Wiosenna edycja odbędzie się w weekend 20-22 marca. Udział w akcji to nie tylko szansa na pozyskanie nowych klientów z Polski i za granicy, ale także doskonała okazja do darmowej reklamy.
 
Inicjatywa „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” organizowana jest przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Ministerstwem Rozwoju. Jej celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce. Polska Organizacja Turystyczna chce w ten sposób wesprzeć przedsiębiorców działających w branży turystycznej, dla których wczesna wiosna i późna jesień są często okresem martwym.
 
Zachęcam wszystkich przedsiębiorców do przystąpienia do akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Jestem przekonana, że jest to dla Państwa szansa na pozyskanie nowych klientów i zapełnienie swoich obiektów poza głównym sezonem. Już teraz obserwujemy wzrost krajowych wyjazdów krótkookresowych. Razem możemy wzmocnić ten trend i zachęcić Polaków do podróżowania przez cały rok — mówi minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
 
Udział w projekcie „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” to dla przystępujących do niej partnerów także doskonała okazja do darmowej reklamy. O akcji szeroko informują zarówno media ogólnopolskie, jak i lokalne. Polska Organizacja Turystyczna przeprowadzi też kampanię reklamową w Internecie i środkach transportu m.in. w pociągach PKP Intercity czy autobusach PKS Polonus. Będziemy także po raz kolejny promować akcję poza granicami naszego kraju — dodał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
 
Akcja będzie promowana na dziesięciu rynkach, z których do Polski przyjeżdża ponad 2/3 wszystkich zagranicznych turystów. Poza naszymi sąsiadami: Białorusią, Czechami, Litwą, Niemcami, Rosją, Słowacją i Ukrainą POT zaprosi do Polski także turystów z Finlandii, Norwegii i Szwecji.
Głównym beneficjentem akcji jest branża turystyczna i okołoturystyczna. Polska Organizacja Turystyczna oferuje wsparcie marketingowe dla partnerów akcji w Internecie, mediach i środkach transportu. Na kampanię POT przeznacza ok. 200 tys. zł. Partnerzy akcji, z których aż 90% deklaruje udział w kolejnych edycjach, wskazują trzy główne korzyści uczestnictwa w akcji – reklamę dla swoich działalności, dotarcie do nowych klientów oraz wzrost liczby gości.
 
W akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”  wzięliśmy udział po raz pierwszy wiosną 2019. Zainteresowanie przeszło nasze oczekiwania, dlatego bez wahania podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu współpracy z POT.  Dzięki akcji mamy możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców i zapewnienia jeszcze większej liczbie gości wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Co ciekawe – podczas listopadowej odsłony wydarzenia naszą restaurację odwiedziło bardzo wielu gości  nie tylko z Polski, ale także z zagranicy — ocenia akcję Beata Bronowicz, dyrektor sprzedaży Belvedere.
 
Zgłoszenia można wysyłać za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Dołączenie do akcji zajmuje jedynie kilka minut. Partnerzy, którzy wzięli udział w poprzedniej edycji, nie muszą się rejestrować. Wystarczy, że zaktualizują ofertę na swoim koncie. Na stronie znajdują się szczegółowe informacje na temat akcji, regulamin oraz instrukcja zgłaszania ofert.
 
Partnerem strategicznym akcji są Polskie Linie Lotnicze LOT, a PKS Polonus i PKP Intercity wspierają inicjatywę jako partnerzy promocyjni.
04-02-2020

Ulgi i zniżki dla dużych rodzin

Ilustracja do informacji: Ulgi i zniżki dla dużych rodzin
Ponad 1.300 mieszkańców gminy Międzyrzecz korzysta z lokalnej Karty Rodzina Trzy Plus. Dzięki niej mają zniżki w 30 instytucjach, marketach i firmach. Mniej płacą za bilety do kina i na basen, ale także za rozmaite usługi.
 
Karty Rodzina Trzy Plus wprowadzono w Międzyrzeczu w 2015 r. – Doskonale się sprawdzają. Korzysta z nich ponad tysiąc trzysta osób z dwustu piętnastu rodzin z naszej gminy - zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
 
O karty mogą się o nie ubiegać osoby i rodziny, które mają troje dzieci i więcej, w wieku do 18 roku życia, lub do 24 lat w przypadku uczniów i studentów. Jak wylicza Maciej Kubowicz w międzyrzeckiego magistratu, średnio na każdą rodzinę uczestniczącą w tym programie przypada nieco ponad pięć kart. – Najliczniejsza rodzina składa się z siedmiorga dzieci i rodziców – dodaje.
 
 
Wnioski o wydanie karty można pobrać w specjalnej zakładce na stronie internetowej gminy (www.miedzyrzecz.pl), lub w Urzędzie Miejskim (w pokoju nr 302 na drugim piętrze). Po wypełnieniu należy je złożyć w sekretariacie UM. Wniosek wypełnia i podpisuje rodzic lub opiekun prawny. Należy do nich dołączyć dowód osobisty (lub inny dokument ze zdjęciem) osoby składającej wniosek i odbierającej karty (do wglądu), kserokopie aktów urodzenia dzieci, kserokopie legitymacji szkolnych, studenckich lub innych dokumentów zaświadczających o kontynuowaniu nauki przez dzieci w wieku od 18 do 24 lat, kserokopie postanowienia sądu lub umowy o ustalenie rodziny zastępczej, kserokopię potwierdzającą niepełnosprawność dziecka w wypadkach określonych Programem oraz kserokopię dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie gminy Międzyrzecz (w przypadku braku zameldowania)
 
Właściciele kart mogą korzystać z rozmaitych zniżek w 30 rozmaitych instytucjach, marketach i zakładach usługowych. Na przykład w marketach Mrówka i Bricomarche, ale także w zakładach fotograficznych i optycznych, księgarni, sklepach i nawet w lokalnym banku. Ich pełny wykaz znajduje się na stronie internetowej gminy.  
 
– Zachęcamy właścicieli miejscowych firm do przyłączania się do tego programu. To dla nich promocja i nowi klienci – zaznacza R. Lorenz.
 
Oprócz lokalnej karty Rodzina Trzy Plus obowiązującej na terenie gminy jej mieszkańcy mogą korzystać też z Kart Dużych Rodzin, honorowanych w całym kraju i upoważniających posiadaczy m.in. do zniżkowych biletów na przejazdy kolejowe, ulg w opłatach za paszporty i wielu innych zniżek. Karty Dużych Rodzin wydawane są w Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Wojska Polskiego, gdzie przyjmowane są także wnioski (w pokoju nr 103).
04-02-2020

Do końca roku przy ul. Zachodniej powstanie żłobek. Burmistrz odebrał promesę na dotację!

Ilustracja do informacji: Do końca roku przy ul. Zachodniej powstanie żłobek. Burmistrz odebrał promesę na dotację!
Burmistrz Remigiusz Lorenz odebrał promesę na 1 mln. 584 zł na budowę żłobka. To najwyższa z kilku dotacji, przyznanych lubuskim gminom z rządowego programu Maluch Plus. 
 
O dotacji na żłobek informowaliśmy już w minionym tygodniu. Przypominamy, że Międzyrzecz dostał 1 mln. 584 tys. zł z rządowego programy Maluch Plus. W poniedziałek, 3 lutego, w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. burmistrz Remigiusz Lorenz otrzymał promesę, która jest gwarancją i swoistą przepustką do rządowych pieniędzy.  Odebrał ją z rąk europoseł Elżbiety Rafalskiej (byłej Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej), wiceministra w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Kazimierza Kuberskiego, oraz zastępcy wojewody Wojciecha Perczaka
 
Międzyrzecz stawia na rozwój. Burmistrz złożył kilkanaście propozycji do strategi województwa
 
Burmistrz zaznacza, że Międzyrzecz otrzymał najwyższą z dotacji, przyznanych pięciu lubuskim gminom na wybudowanie żłobków. Cztery kolejne samorządy otrzymały pieniądze na utrzymanie istniejących już placówek, ale i w tym przypadku dotacje są niższe od tej, którą dostała nasza gmina.
 
- Natychmiast po podpisaniu umowy ogłosimy przetarg. Żłobek na 48 miejsc postanie koło przedszkola nr 4 „Bajkowa Kraina” przy ul. Zachodniej. Zostanie otwarty pod koniec bieżącego roku – zapowiada R. Lorenz. 
 
Koszt inwestycji oszacowano na 2 mln. 855 tys. zł. Gmina dołoży do niej 1 mln. 271 tys. zł. Burmistrz podkreśla, że finansowy wkład Międzyrzecza będzie jednak mniejszy. Jak to możliwe? W sierpniu ub.r. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego przyznał gminie 787 tys. zł na utworzenie i prowadzenie żłobka. – Budowa żłobka będzie jedną z wielu inwestycji, realizowanych przez gminę w tym roku – zaznacza burmistrz.
 
03-02-2020

Kampania społeczna 4U!

Ilustracja do informacji:  Kampania społeczna 4U!
W Centrum Prewencji Terrorystycznej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Warszawie podejmuje szereg działań, których celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożenia terroryzmem i umiejętności radzenia sobie w przypadku ataku.
 
Jednym z przedsięwzięć jest przygotowanie przez tę instytucję kampanii społecznej 4U!, której również przyświeca powyższy cel. Kampania składa się z filmu promocyjnego i czterech animacji edukacyjnych, w których zaprezentowano procedurę 4U! – Uważaj! Uciekaj! Ukryj się! Udaremnij atak! Procedura prezentuje zalecany sposób zachowania w przypadku wystąpienia ataku terrorystycznego.
 
Kampania 4U! jest dostępna na stronie internetowej: www.4u.tpcoe.gov.pl