Logo: Powiat Średzki Gmina Międzyrzecz

Logo: MigamMigam Logo: BIPBIP
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić obiektu - pogoda

Informacje

Inwestycje gminne

24-07-2020

Wmurowanie kamienia węgielnego pod nowy żłobek

Ilustracja do informacji: Wmurowanie kamienia węgielnego pod nowy żłobek
Przestronne sale do wypoczynku i zabaw, nowoczesna kuchnia, stołówka oraz pomieszczenia socjalne – tak będzie wyglądać żłobek, który gmina buduje dzięki dwóm dotacjom. Budowa już ruszyła. W poniedziałek, 20 lipca, w jego fundamenty wmurowano kamień węgielny.
 
Żłobek powstaje na placu przy ul. Zamoyskiego. To idealna lokalizacja. Działka należy do gminy, jest tam sporo miejsca i zieleni, a w pobliżu znajduje się przedszkole nr 4 Bajkowa Kraina. Poza salami dla dzieci, w budynku znajdować się będzie kuchnia i zaplecze socjalne. – Został tak zaprojektowany, żeby potem można go było rozbudować – zapowiada Katarzyna Szadkowska, która kieruje Wydziałem Rozwoju Gospodarczego w międzyrzeckim ratuszu.
 
Budowa ruszyła w drugiej połowie lipca. W poniedziałek, 20 lipca, przedstawiciele władz miejskich i wykonawca - burmistrz Remigiusz Lorenz, jego zastępczyni Agnieszka Śnieg, przewodnicząca Rady Miejskiej Katarzyna Budych i Norbert Chudy z firmy Nor Bud z Bolewic – wmurowali w fundamenty budynku tubę z aktem erekcyjnym. Obie panie doskonale sobie radziły z kielnią, dlatego wykonawca zażartował, że chętnie zobaczy je następnego dnia na placu budowy.
 
O przygotowaniach do budowy tzw. Klubu Dziecięcego, czyli żłobka dla dzieci do trzeciego roku życia, wielokrotnie informowaliśmy na naszych stronach internetowych i w lokalnych mediach. Przypominamy, że ogłoszony przez gminę przetarg wygrała firma Nor Bud z Bolewic, która zrealizowała już wiele innych inwestycji w naszym mieście. – Budowa ma się zakończyć jeszcze w tym roku. W żłobku będzie prawie 50 miejsc dla dzieci do trzech lat – informuje R. Lorenz.
 
Budowa żłobka jest największą, choć nie jedyną w tym roku inwestycją oświatową w międzyrzeckiej gminie. Władze miasta zapłacą wykonawcy 2 miliony 964 tysiące złotych. Burmistrz podkreśla jednak, że finansowy wkład gminy będzie dużo mniejszy. – Dostaliśmy dwie dotację na realizację tej inwestycji. W sierpniu ubiegłego roku Zarząd Województwa Lubuskiego przyznał gminie 787 tys. zł na utworzenie i prowadzenie tej placówki, a w tym roku Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dołożyło do budowy 1 mln. 584 tys. zł z programu Maluch Plus – wylicza.
 
Budowa żłobka jest jedną z kilkudziesięciu inwestycji, realizowanych w tym roku przez władze miejskie. Przed kilkoma dniami rozpoczęła się budowa nowego pawilonu wystawienniczego w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, a już za kilka tygodni mieszkańcy Osiedla Nad Obrą doczekają się nowych, równych jak lustro czterech ulic. Powoli dobiega końca także program rewitalizacji zieleni i miejsc rekreacji, dzięki któremu miasto zamienia się w kwitnący, zielony park. – Nie zwalniamy tempa. Mimo pandemii koronawiurusa realizujemy wszystkie najważniejsze zadania inwestycyjne – zaznacza R. Lorenz.
 
23-07-2020

Uwaga, ważny komunikat!

Ilustracja do informacji: Uwaga, ważny komunikat!
Firma Exalo Drilling S.A. Oddział Diament w Zielonej Górze jako Generalny Wykonawca zadania inwestycyjnego pn: „Budowa dróg gminnych na ulicach: Guzowskiego, Żołnierskiej, Sybiraka, Kiszmanowicza i Kowalskiego, informuje, że od dnia 03.08 do 31.08.2020r., zostanie zamknięte skrzyżowanie ulic. Żołnierska, Guzowskiego i Kiszmanowicza.
 
W związku z powyższym, dojazd do ul. Kiszmanowicza będzie możliwy od ul. Długiej.
Dojazd do Marketu Dino od ul. Guzowskiego (bez zmian).
 
Konieczność wprowadzenia reorganizacji ruchu podyktowana jest technologią prowadzenia robót związanych z budową kanalizacji deszczowej.
 
Za powyższe utrudnienia przepraszamy.
 
 
W razie jakichkolwiek zapytań pozostajemy do dyspozycji:
Biuro budowy Firma Exalo,
Ul. Żołnierska 1 (za Marketem DINO).
16-07-2020

Mieszkańcy przestaną narzekać na dziury i kałuże

Ilustracja do informacji: Mieszkańcy przestaną narzekać na dziury i kałuże
Budowa czterech ulic na osiedlu Nad Obrą przekroczyła już półmetek i powoli zbliża się do finału. To największa w tym roku gminna inwestycja drogowa. Miasto otrzymało na nią prawie  2 mln. 780 tys. zł z Funduszu Dróg Samorządowych.
 
 
Wiosną br. mieszkańcy ulic Ks. infułata Henryka Guzowskiego, Żołnierskiej, Alfa Kowalskiego i Sybiraków niszczyli podwozia i amortyzatory samochodów na dziurach, którymi poszatkowana była gruntowa nawierzchnia osiedlowych dróg. Po deszczach zamieniały się w ogromne kałuże błota, w których grzęzły pojazdy, a piesi niszczyli obuwie. Już za kilka tygodni kierowcy będą śmigać swoimi autami po równych jak stół jezdniach, a piesi zapomną o kałużach i błocie. Ich budowa przekroczyła już półmetek i powoli zbliża się do końca. Drogowcy z Piły wykorytowali drogi, teraz utwardzają je tłuczniem i montują tam kanalizację deszczową, a na Żołnierskiej rozpoczęli budowę chodników.
- Drogi zostaną utwardzone kostką. Wzdłuż nich wybudujemy chodniki, kanalizację deszczową i oświetlenie – wylicza burmistrz Remigiusz Lorenz.
O gminnej inwestycji na osiedlu Nad Obrą informowaliśmy kilka razy na naszych stronach internetowych i w lokalnych mediach. Przypominamy, że przetarg wygrała spółka Exalo Drilling z Piły. Gmina zapłaci jej niespełna 5 mln. 194 tys. zł, przy czym – jak zaznacza burmistrz – władze miasta wywalczyły na nią dotację z Funduszu Dróg Samorządowych.
– Dostaliśmy prawie 2 miliony 780 tysięcy złotych. To kolejna dotacja na realizowane w naszej gminie inwestycje drogowe  – zaznacza samorządowiec.
Łączna długość remontowanych dróg wynosi nieco ponad jeden kilometr. Termin zakończenia inwestycji zaplanowano na 31 sierpnia.
Burmistrz podkreśla, że remonty dróg w mieście i pobliskich wioskach należą do najważniejszych inwestycji realizowanych przez władze gminy. W ub.r. wybudowana nowe drogi w Kaławie i Wyszanowie. Mimo epidemii koronawirusa, gmina nie zwalnia tempa. - Przed kilkoma tygodniami otrzymaliśmy 2 miliony 754 tysiące złotych na remont ulicy Długiej – dodaje R. Lorenz. – Sukcesywnie naprawiamy drogi znajdujące się w najgorszym stanie. Niestety, wszystkich od razu nie wyremontujemy. Dlatego prosimy mieszkańców o cierpliwość.
16-07-2020

Chcesz sprawdzić, która jest godzina. Skorzystaj z zegara słonecznego!

Ilustracja do informacji: Chcesz sprawdzić, która jest godzina. Skorzystaj z zegara słonecznego!
Przy ul. Staszica zamontowano zegar słoneczny. Jest bardzo dokładny. Możecie sami to sprawdzić!
 
Zegar stoi na niewielkim postumencie na skwerze na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2. Wykonany jest z metalu, a godziny wskazuje cień zamontowanego w pionie metalowego wskaźnika. Możemy na nim sprawdzić godziny między szóstą rano i szóstą po południu. Otaczają go kwiaty i rośliny ozdobne, przechodnie mogą tam odpocząć na ławeczkach.

Korzystając ze słonecznej pogody, postanowiliśmy sprawdzić, czy zegar jest dokładny? Przeszedł test bez zarzutu. O godz. 11.07 cień wskaźnika pokrywał się z rzymską jedenastką.
 
Słoneczny czasomierz zamontowano w ramach programu rewitalizacji zieleni miejskiej i miejsc rekreacyjnych, o którym wiele razy informowaliśmy na naszych stronach internetowych i w lokalnych mediach. Przypominamy, że gruntownego liftingu doczeka się lub już się doczekało 11 różnych miejsc w naszym mieście, gdzie zasadzono około 40 tys. krzewów ozdobnych i drzew oraz zamontowano różne elementy tzw. małej architektury – od ławeczek i pergoli po budki lęgowe dla ptaków.
 
14-07-2020

Chcesz sprawdzić, która jest godzina. Skorzystaj z zegara słonecznego!

Ilustracja do informacji: Chcesz sprawdzić, która jest godzina. Skorzystaj z zegara słonecznego!
Przy ul. Staszica zamontowano zegar słoneczny. Jest bardzo dokładny. Możecie sami to sprawdzić!
 
Zegar stoi na niewielkim postumencie na skwerze na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2. Wykonany jest z metalu, a godziny wskazuje cień zamontowanego w pionie metalowego wskaźnika. Możemy na nim sprawdzić godziny między szóstą rano i szóstą po południu.
Otaczają go kwiaty i rośliny ozdobne, przechodnie mogą tam odpocząć na ławeczkach.
 
Dziś przed południem - korzystając ze słonecznej pogody - postanowiliśmy sprawdzić, czy jest dokładny? Zegar przeszedł test bez zarzutu. O godz. 11.07 cień wskaźnika pokrywał się z rzymską jedenastką.
 
Słoneczny czasomierz zamontowano w ramach programu rewitalizacji zieleni miejskiej i miejsc rekreacyjnych, o którym wiele razy informowaliśmy na naszych stronach internetowych. Przypominamy, że gruntownego liftingu doczeka się lub już się doczekało 11 różnych miejsc w naszym mieście, gdzie zasadzono około 40 tys. krzewów ozdobnych i drzew oraz zamontowano różne elementy tzw. małej architektury – od ławeczek i pergoli po budki lęgowe dla ptaków. 
09-07-2020

Wakacyjny prezent dla dzieci i dorosłych

Ilustracja do informacji: Wakacyjny prezent dla dzieci i dorosłych
W Kuźniku powstaje plac zabaw i plenerowa mini-siłownia. Niebawem dzieci będą mogły korzystać m.in. z huśtawki, a młodzież i dorośli z urządzeń sportowo-rekreacyjnych.

Plac z urządzeniami rekreacyjnymi zabaw powstaje na działce, na której mieszkańcy wybudowali wcześniej wiaty i budynek gospodarczy. Wykonawca wyrównał już teren i zaczął montować pierwsze urządzenia.
 
Burmistrz Remigiusz Lorenz zaznacza, że to kolejna gminna inwestycja realizowana na terenach wiejskich. Miasto zapłaci za nią 50 tys. zł., ale – jak podkreśla burmistrz – plac zabaw powstaje dzięki dotacji z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, którą gmina dostała z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
 
– Zarząd województwa przyznał nam prawie 37 tysięcy złotych – dodaje.
 
Przed kilkoma tygodniami informowaliśmy o przekazaniu placu budowy firmie ze Skwierzyny, która wygrała ogłoszony przez gminę przetarg. Cytowaliśmy wtedy sołtysa Kuźnika Irenę Klepczarek, która nie kryła zadowolenia z rozpoczęcia tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. 
 
- Czekaliśmy na to od wielu lat. Cieszy nas również to, że burmistrz docenił działania sołectwa. Między innymi to, że zdobyliśmy pieniądze na budowę wiat, a ostatnio sami wylaliśmy posadzkę, a potem wybudowaliśmy na niej budynek gospodarczy – komentowała wtedy Irena Klepczarek.
09-06-2020

Szkoła Podstawowa w Bukowcu dostała ponad 67 tys. zł na meble i urządzenia do stołówki i kuchni

Ilustracja do informacji: Szkoła Podstawowa w Bukowcu dostała ponad 67 tys. zł na meble i urządzenia do stołówki i kuchni
Mamy dobrą informację dla uczniów Szkoły Podstawowej w Bukowcu. Dzięki rządowej dotacji oraz finansowej pomocy rodziców i mieszkańców wsi, do szkolnej kuchni i stołówki trafią nowe urządzenia kuchenne i meble, które ułatwią pracę kucharkom i podniosą estetykę pomieszczeń.
 
Nowe urządzenia i gastronomiczne oraz meble zostaną zakupione dzięki dotacji z rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”. W całym województwie podobne dotacje otrzymało zaledwie 13 podstawówek.
 
– Dostaliśmy ponad 67,1 tysięcy złotych, które przeznaczymy na doposażenie szkolnej kuchni i stołówki w przybory kuchenne ułatwiające przygotowywanie posiłków oraz stoły i krzesełka – zapowiada burmistrz Remigiusz Lorenz.
Koszt urządzeń oszacowano na 83 tys. 934 zł. Brakującą część – ponad 16,7 tys. zł - sfinansują szkoła, Rada Rodziców oraz Stowarzyszenie Wsi Bukowiec „Działajmy Razem”.
 
 
Podobną dotację otrzymała wcześniej Szkoła Podstawowa nr 4 w Międzyrzeczu-Obrzycach. Na początku br. do szkolnej kuchni i stołówki trafiły urządzenia kuchenne – m.in. zmywarka gastronomiczna, naleśnikarka, patelnia gastronomiczna, a także szafki i stoły ze stali nierdzewnej, przybory kuchenne oraz stoły i krzesełka.
08-06-2020

Jak uratować jez. Głębokie? Władze gminy mają pomysł!

Ilustracja do informacji: Jak uratować jez. Głębokie? Władze gminy mają pomysł!
Podczas spotkania z wiceprezesem Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Krzysztofem Wosiem zastępca burmistrza Agnieszka Śnieg przedstawiła pomysł na podniesienie poziomu wody w jeziorze Głębokie.
 

Spotkanie odbyło się w piątek, 5 czerwca, w poznańskiej siedzibie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Oprócz A. Śnieg i K. Wosia uczestniczyli w nim m.in. posłowie Marta Kubiak i Jacek Kurzępa, dyrektor gorzowskiego oddziału Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Roman Jabłoński i dyrektor biura starosty międzyrzeckiego Czesław Toczyński. Tematem było „Odtworzenie zasobów wodnych Obry i jezior położonych w jej zlewni”.
- Liczymy na odbudowę jazów na Obrze. Spiętrzenie rzeki będzie miało wpływ na podniesienie poziomu wód gruntowych na naszym terenie. To jeden z elementów rządowego programu walki z suszą – zaznacza Agnieszka Śnieg.
Władze gminy mają nadzieję, że dzięki rządowym pieniądzom uda się uratować jezioro Głębokie przed dalszym wysychaniem. O spadku poziomu wody w tym akwenie wiele razy informowaliśmy mieszkańców na naszych stronach internetowych oraz w lokalnych i regionalnych mediach. Przypominamy, że w ostatnich latach lustro wody w tym jeziorze gwałtownie się obniżyło. Dalszy ubytek wody może się okazać ogromnym ciosem w ruch turystyczny w naszej gminie, gdyż nad jeziorem znajduje się jedno z największych i najbardziej popularnych kąpielisk na lubusko-wielkopolskim pograniczu.
– To globalny problem, który dotyczy także innych akwenów w naszym kraju. Zwłaszcza w województwach lubuskim i wielkopolskim. Dlatego dobrze się stało, że doszło do porozumienia w tej sprawie między samorządami i w dodatku zajęły się nią również rządowe instytucje – zaznacza burmistrz Remigiusz Lorenz.
Zastępczyni burmistrza przestawiła uczestnikom spotkania pomysł radnego Edwarda Toczyńskiego, który postuluje zasilenie terenów przy jeziorze wodą z Obry. – Umówiliśmy się na kolejne spotkanie, podczas którego omówimy szczegóły tej koncepcji – dodaje.
Przed kilkoma tygodniami burmistrz przedstawił pomysł radnego posłowi J. Kurzępie, który podczas wizyty w międzyrzeckim ratuszu obiecał władzom naszej gminy swoją pomoc i wsparcie w rządowych instytucjach. 
28-05-2020

Projekt „Lubuski e-Urząd II”

Ilustracja do informacji: Projekt „Lubuski e-Urząd II”
Projekt jest realizowany z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, oś priorytetowa 2 „Rozwój cyfrowy”, działanie 2.1 „Rozwój społeczeństwa informacyjnego”. Uczesatniczy w nim m.in. gmina Międzyrzecz.
 
Głównym powodem realizacji Projektu „Lubuski e-Urząd II” jest brak wystarczającej oferty e‑usług publicznych. W celu zbadania szczegółowych potrzeb i problemów w obszarze usług administracji publicznej przeprowadzono badania wśród jednostek samorządu terytorialnego województwa lubuskiego. Zidentyfikowano potrzeby w zakresie e-usług dla mieszkańców i przedsiębiorców oraz infrastruktury sprzętowej niezbędnej do ich świadczenia.
 
Celem Projektu jest zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwości korzystania, a pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oraz Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego możliwości świadczenia  szerokiego zakresu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną. Wszystkie działania zaplanowane w projekcie będą służyć realizacji celu głównego Projektu poprzez zwiększenie dostępności lub dojrzałości usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz stworzenie lub poprawę warunków techniczno-organizacyjnych realizacji tych usług.
 
Główny element rozwiązania stanowić będzie zmodernizowany system dziedzinowy do obsługi m.in. ewidencji opłat, obsługi finansowo-księgowej wraz z udostępnieniem elektronicznych usług publicznych poprzez Portale e-Usług w JST i Urzędzie Marszałkowskim oraz Platformę Regionalną. Wdrożone rozwiązania umożliwią przegląd i obsługę zdalną spraw przez Internet. Możliwość złożenia pisma lub wniosku drogą elektroniczną do urzędu, podpisanego elektronicznie przez Klienta, zapewnią dedykowane, opracowane do tego celu formularze umieszczone na Portalach e-Usług, które zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany). Wdrożenie płatności elektronicznych umożliwi ponadto, wykonywanie opłat za czynności urzędowe.
Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje:
  1. eGłosowanie;
  2. eSkarga;
  3. eRada;
  4. ePrzedszkole;
  5. eSzkoła;
  6. eSprawy;
  7. ePodatki (eOpłaty);
  8. eOdpady;
  9. eRejestry;
  10. eDodatki Mieszkaniowe;
  11. eStypendia;
  12. eZezwolenia ;
  13. eWoda i Ścieki;
  14. Budżet obywatelski;
  15. Business Inteligence;
Wartość projektu: 14 977 092,57 zł,
Dofinansowanie UE: 12 730 528,67 zł,
Wkład własny Lidera i Partnerów: 2 246 563,90 zł
Uczestnicy
Lider: Województwo Lubuskie - Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego z siedzibą
w Zielonej Górze
Partnerzy Projektu: 11 gmin województwa lubuskiego:
  1. Gmina Bobrowice
  2. Gmina Bytom Odrzański      
  3. Gmina Dąbie 
  4. Gmina Dobiegniew
  5. Gmina Łagów
  6. Gmina Międzyrzecz
  7. Gmina Otyń  
  8. Gmina Santok           
  9. Gmina Sława
  10. Gmina Szczaniec
  11. Gmina Torzym
Wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego na: Dostawę, montaż i uruchomienie sprzętu teleinformatycznego wraz z dostawą, integracją i wdrożeniem oprogramowania „Front line” oraz „Back office” w celu udostępnienia e-usług”.
Comp S. A. z siedzibą w Warszawie (02-230) przy ul. Jutrzenki 116 - Lider Konsorcjum
Sputnik Software sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Klinkierowa 7, 60-104 Poznań, - Partner Konsorcjum,
ZETO PROJEKT Sp. z o.o. z siedzibą w  Olsztynie, ul. Pieniężnego 15 10-003 Olsztyn- Partner Konsorcjum
Wartość umowy: 14 328 270,00 zł
Termin realizacji umowy: do 30.04.2021 r.
Zbudowany zostanie centralny portal dostępowy (Platforma Regionalna), połączony z uruchomionymi na poziomie Uczestników Projektu Portalami e-Usług zaimplementowanymi na zakupionej infrastrukturze technicznej. W wyniku realizacji Projektu istnieje konieczność dokonania niezbędnych inwestycji w zakresie:
  • Wykonania jednej wspólnej platformy dostępowej do e-usług wszystkich Uczestników Projektu (Platforma Regionalna);
  • Wykonania Portali e-Usług u każdego z Uczestników Projektu;
  • Modernizacji/wykonania systemu do obsługi zadań JST u Partnerów Projektu;
  • Modernizacji/wykonania systemu do obsługi zadań JST u Lidera Projektu;
  • Doposażenia Partnerów Projektu w niezbędny sprzęt służący do przetwarzania danych we własnych zasobach;
  • Doposażenia Lidera Projektu w niezbędny sprzęt służący do przetwarzania danych we własnych zasobach;
  • Przeszkolenia pracowników Partnerów Projektu w zakresie dostarczanego rozwiązania;
  • Przeszkolenia pracowników Lidera Projektu w zakresie dostarczanego rozwiązania;
  • Pozostałych zadań projektowych tj. promocja, inżynier kontraktu, itp.
Realizacja umowy obejmuje:
  1. u każdego z Uczestników Projektu wykonanie:
  1. Dostawy, montażu i uruchomienia sprzętu teleinformatycznego;
  2. Dostawy, wdrożenia i integracji oprogramowania „back-office”;
  3. Dostawy, wdrożenia i integracji oprogramowania „front line” w celu udostępnienia
     e-usług na Portalu e-Usług;
  1. Szkoleń z obsługi wdrożonych rozwiązań.
  1. budowę i wdrożenie Platformy Regionalnej wraz ze szkoleniami dla administratorów (Platforma stanowić będzie warstwę Front Office Projektu, zapewniającą jednolitą graficznie i funkcjonalnie witrynę internetową z listą JST biorących udział w Projekcie
    i udostępnianych przez nich e-usług).
W ramach realizacji umowy przewiduje się integrację istniejących systemów z modułami dostarczanymi w ramach Projektu lub dostarczenie przez Wykonawcę w całości nowego rozwiązania.
Realizacja niniejszego Zamówienia została podzielona na następujące etapy:
 
Etap I – Przygotowanie wdrożenia
 
W ramach Etapu I przewiduje się staranne i precyzyjne zaplanowanie wdrożenia (wykonanie analizy przedwdrożeniowej u każdego z Uczestników Projektu), w szczególności przedstawienie w jaki sposób zostaną zrealizowane jego cele. Wszystkie opracowane analizy będą stanowić podstawę do sporządzenia Planu Wdrożenia, podlegającego akceptacji Zamawiającego. Jako część Planu Wdrożenia Wykonawca opracuje Harmonogram realizacji Zamówienia oraz Projekt Techniczny stanowiący doprecyzowanie wymagań.
 
Etap II – Wdrożenie Systemu
 
W ramach niniejszego etapu na podstawie opracowanego i zaakceptowanego Planu Wdrożenia, którego część stanowi Projekt Techniczny, Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu kolejne wersje Systemu. System będzie opracowywany i dostarczany w sposób iteracyjny. W ramach Etapu II odbędzie się również dostawa, montaż i uruchomienie sprzętu teleinformatycznego.
 
18-05-2020

W Kuźniku postanie plac zabaw i mini-siłownia

Ilustracja do informacji: W Kuźniku postanie plac zabaw i mini-siłownia
Mamy dobrą informację dla mieszkańców Kuźnika. Zwłaszcza dla najmłodszych. Za kilka tygodni na działce przy drodze do wsi Skoki postanie plac zabaw i mini-siłownia plenerowa. Kolejne w gminie miejsce rekreacji wybudowane zostanie dzięki unijnej dotacji.
 
 
Plac zabaw z urządzeniami rekreacyjno-sportowymi powstanie przy wiatach, które wybudowano w ostatnich latach na zachodnich rogatkach tej urokliwie położonej wsi. W czwartek, 14 maja, przedstawiciele gminy – m.in. burmistrz Remigiusz Lorenz, kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji Sylwester Suchowski i sołtys Kuźnika Irena Klepczarek -  przekazali plac budowy właścicielowi firmy ze Skwierzyny, który wygrał konkurs ofert na realizację tej inwestycji.
 
- To nasza kolejna inwestycja na terenach wiejskich. Zapłacimy za nią niespełna 50 tysięcy złotych – wylicza R. Lorenz.
Burmistrz podkreśla, że plac zabaw powstanie dzięki dotacji z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, którą gmina dostała z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. – Dostaliśmy prawie 37 tysięcy złotych – dodaje.
 
Zadowolenia nie kryje sołtys Kuźnika. - Jesteśmy bardzo zadowoleni. Czekaliśmy na to od wielu lat. Cieszy nas również to, że burmistrz docenił działania sołectwa. Między innymi to, że zdobyliśmy pieniądze na budowę wiat, a ostatnio sami wylaliśmy posadzkę, a potem wybudowaliśmy na niej budynek gospodarczy – komentuje Irena Klepczarek.
 
Zgodnie z umową plac zabaw ma być gotowy do lipca. Wykonawca zapewnia jednak, że zakończy inwestycję w ciągu kilku najbliższych tygodni. – Mamy nadzieję, że do tego czasu Główny Inspektor Sanitarny zniesie zakaz korzystania z takich obiektów – dodaje burmistrz.